Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHjälm
You need to log in to create posts and topics.

Fast du skulle bli ruskigt bra på igångdrag 😉

"Den grundläggande bestämmelsen" i trafikförordningen är att ta hänsyn och iakta försiktighet i alla trafiksituationer. Inget annat.

Dvs, kör du på någon bakifrån(fordon, gående, ...) på cykelbana eller körbana, är det Du som gör dig skyldig till trafikf

Anders: Fast lite fel är din synsätt tycker jag.

"Jag kan inte ta ansvar för folks dumhet och att de inte kan trafikreglerna. Om man inte kan framföra sitt fordon eller kropp i trafiken så har man inte där att göra.
Dock med undantag för barn och djur. D

Hehe, jag driver det lite långt för att få igång en diskussion.

Jag tar nog mer hänsyn än många andra, dock tröttnar jag många gånger på att folk inte verkar ha någon självbevarelsedrift utan stapplar omkring i trafiken som att de var de enda där och att

Jag skulle aldrig få för mig att köra på någon men om det är någon vuxen och jag är irriterad/stressad så kör jag relativt nära.. dvs jag vet att jag inte kommer att köra på dem, men nära nog för att de ska komma ihåg att se sig för nästa gång... För det

Anders: Jag är inne på ditt sätt att tänka trotts tidagare inlägg 😉

Vet inte om det är en 1 april grej, men.

Vilken äckligt aggresiv inställning, inte ett dugg bättre än bilister som i 102 km/h passerar med 2 dm marginal för de tycker att man inte borde cykla just där.

Ja det här var ett ämnesområde som gav lite drag i debatten! Kul..

Tja jag vet ju själv hur det är å vingla omkring i egna tankar, det lär ingen fartglad cyklist råda bot på. Det är ungefär samma höga tankar jag har när jag svishar förbi gående också!

fan va jobbigt det måste vara att bo i en storstad där man måste cykla på cykelvägar för att komma ut på "landet"! och då förstår jag att det kan vara lurigt att cykla på vägen med alla bilar som inte vet var dom ska. är det inte bättre att ta lägga in cy

Det positiva med att cykla i storstad och på cykelbanor är att man får automatisk intervallträning. Fullt ös fram till rödljusena, stopp, fullt ös igen osv.