Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHjälm
You need to log in to create posts and topics.

>Anders
Skaffa en pro-tour tröja och byxa, så får du ännu mer att leva upp till, och kan pressa dig ytterligare lite mer... 😉
...åsså är det snyggt. (t+)

Aha det är därför jag cyklar så sakta! Vintercykelkläderna är från Lidl och Biltema... 😉

Aah Anders! Du sätter kronan på verket. Först lite knapert att gå utanför dörren med hjälmen på, så första provmetrarna utan. Snabbt märktes ett ökat behov av hjälm (högre hastighet, stabilare hoj osv..). Så jag vände hem.

Tog på hjälm och solbrillor,
t

Alltid lika kul att köra ifrån dom "riktiga" racerfantasterna. Noppig craft underställ mot Glittrande team discovery..

"Alltid lika kul att köra ifrån dom "riktiga" racerfantasterna"

Är du verkligen säker på att du kör ifrån dom? Jag skulle då i alla fall inte bry mig om att köra ikapp en hjälmlös cyklist som råkade fläska förbi mellan två intervaller.
Med att cykla utan

Det sägs ju att man inte kan omvända någon med skrämselpropaganda, men jag tror nog att det kan hjälpa lite. Vi som har ägnat oss åt fartsporter i många år har skaffat oss den erfarenhet som behövs för att det skall kännas naturligt att skydda det mest vi

Du skulle ha behövt ett sånt där hockeyvisir också 🙂
faktiskt tycker jag du är ganska vacker på bilden. Förmodligen för att du ser så oförskämt belåten ut 🙂
Och det kan du ju ha all rätt att göra efter en sån vurpa. Iom att du fortfarande lever alltså

Om man inte fattat varför hjälm är en bra grej kan man ju dessutom kolla på Jimmy Caspers vurpa i Gent - Wevelgem. Skulle funka bra som skrämselpropaganda i en reklamfilm...riktigt otäckt.

Vad är en MUPP, det känns som att man inte vill vara det... ? 😉

På tal om hjälm hade jag kunnat haft användning av det idag, med min MTB på väg hem från jobbet. Ironiskt nog vad jag poängterat tidigare i denna tråd, var jag idag ganska nära att dryga ut statistiken med bil-och-cykel-på-cykelbana-olyckor :@