Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 10:09X--- är det inte bättre att ta lägga in cykeln i bilen och köra ut till en lämplig plats och börja sitt pass därifrån?---X
Förutsätter ju att man har en bil att lägga cykeln i till attt börja med, sedan kan det där med att ta bilen vara ett sätt att slösa
X--- är det inte bättre att ta lägga in cykeln i bilen och köra ut till en lämplig plats och börja sitt pass därifrån?---X
Förutsätter ju att man har en bil att lägga cykeln i till attt börja med, sedan kan det där med att ta bilen vara ett sätt att slösa
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 10:21Ja, Lingling, det finns tillfällen då en bil skulle varit praktiskt, men i alla fall i Malmö är det lagom långt att ta sig ut ur stan i lugnt takt, då hinner man lagom värma upp. Nackdelen är att jag inte tycker om att varva ner, utan vill ha fullt ös änd
Ja, Lingling, det finns tillfällen då en bil skulle varit praktiskt, men i alla fall i Malmö är det lagom långt att ta sig ut ur stan i lugnt takt, då hinner man lagom värma upp. Nackdelen är att jag inte tycker om att varva ner, utan vill ha fullt ös änd
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 14:05Jag kör ALLTID utan hjälm, det kan måhända vara dumt men.. Det som är lite kul är att andra cyklister inte hälsar när man är ute och kör längs vägarna utan hjälm, vad det nu beror på?
Gör ni likadant?
Jag kör ALLTID utan hjälm, det kan måhända vara dumt men.. Det som är lite kul är att andra cyklister inte hälsar när man är ute och kör längs vägarna utan hjälm, vad det nu beror på?
Gör ni likadant?
Quote from Camilla Höög on 4 April 2007, 14:15Jag har faktiskt inte tänkt på det, men det är nog mindre sannolikt att jag hälsar på en utan hjälm. En cyklist utan hjälm är bara en vanlig civil person och inte ute och tränar 😉
Jag har faktiskt inte tänkt på det, men det är nog mindre sannolikt att jag hälsar på en utan hjälm. En cyklist utan hjälm är bara en vanlig civil person och inte ute och tränar 😉
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 14:21Precis, racercykel, hjälm och cykelskor är kravet för att man ska se att det är en racercyklist.
Precis, racercykel, hjälm och cykelskor är kravet för att man ska se att det är en racercyklist.
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 14:54Nu börjar man minsann känna gemenskap.. (H)
Nu börjar man minsann känna gemenskap.. (H)
Quote from Claes Andersson on 4 April 2007, 15:00Jag kör alltid 🙂 med hjälm. Tror den farligaste sträckan jag kör är fram och tillbaka till jobbet varje dag. Cyklister, bilister och fotgängare i en salig blandning. Jo jag kör på cykelbanan, men där går fotgängare kors och tvärs. Sen är naturligtvis cy
Jag kör alltid 🙂 med hjälm. Tror den farligaste sträckan jag kör är fram och tillbaka till jobbet varje dag. Cyklister, bilister och fotgängare i en salig blandning. Jo jag kör på cykelbanan, men där går fotgängare kors och tvärs. Sen är naturligtvis cy
Quote from j sollerman on 4 April 2007, 20:58jag hejar bara på racercyklister med hjälm
jag hejar bara på racercyklister med hjälm
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 21:08Å nu för att snacka om hjälmens betydelse. Det här är min första cykeltur med hjälm. Min första cykeltur med min nyinköpta Stealth dessutom! Så här svishade man med solbrillor, hjälm, slickade kläder och racer-hoj.
Inte en bil bytte vägbana för min skul
Å nu för att snacka om hjälmens betydelse. Det här är min första cykeltur med hjälm. Min första cykeltur med min nyinköpta Stealth dessutom! Så här svishade man med solbrillor, hjälm, slickade kläder och racer-hoj.
Inte en bil bytte vägbana för min skul
Quote from Camilla Höög on 4 April 2007, 21:27Hjälm tillsammans med cykelskor, handskar, sportglasögon etc. fungerar som en trigger på mig, dvs. när det åker på så blir jag en racer/MTB-cyklist och åker dubbelt så snabbt som om jag inte hade det på mig. All utrustning gör att båda jag och omgivningen
Hjälm tillsammans med cykelskor, handskar, sportglasögon etc. fungerar som en trigger på mig, dvs. när det åker på så blir jag en racer/MTB-cyklist och åker dubbelt så snabbt som om jag inte hade det på mig. All utrustning gör att båda jag och omgivningen