Quote from Lena O on 12 April 2007, 00:36En MUPP är en Motionscyklist Utan Pers Principer!
En MUPP är en Motionscyklist Utan Pers Principer!
Quote from Funbeat user on 12 April 2007, 07:12Efter att ha läst den här diskussionen skäms jag över min egen fåfänga. Jag är så barnslig att jag fortfarande känner mig töntig och dum i cykelhjälm. Nu cyklar inte jag vätternrundan utan bara till skolan men även det är ju en risk.. Som cyklist är man h
Efter att ha läst den här diskussionen skäms jag över min egen fåfänga. Jag är så barnslig att jag fortfarande känner mig töntig och dum i cykelhjälm. Nu cyklar inte jag vätternrundan utan bara till skolan men även det är ju en risk.. Som cyklist är man h
Quote from Funbeat user on 12 April 2007, 07:44Maja: "Som cyklist är man hatad av dem som promenerar OCH av bilarna" -- Det är ganska naturligt, eftersom man som cyklist också hatar dessa 😀 Jag ser fram emot två-hjuls-samhället där det bara finns cyklar (H).
Det där du nämner tycker jag låter som l
Maja: "Som cyklist är man hatad av dem som promenerar OCH av bilarna" -- Det är ganska naturligt, eftersom man som cyklist också hatar dessa 😀 Jag ser fram emot två-hjuls-samhället där det bara finns cyklar (H).
Det där du nämner tycker jag låter som l
Quote from Funbeat user on 12 April 2007, 08:40Per: 9,50 på VR, du?
Per: 9,50 på VR, du?
Quote from Funbeat user on 12 April 2007, 09:52Exempel, idag cyklade jag till jobbet för en gångs skull (blir inte av så ofta f n, maken har cykelprivilegiera just nu ...)
Mötte en cyklist på fel sida vägen (enkelriktade cykelbanor), med lurar, som vinglade fram och tillbaka om hon skulle väja höger e
Exempel, idag cyklade jag till jobbet för en gångs skull (blir inte av så ofta f n, maken har cykelprivilegiera just nu ...)
Mötte en cyklist på fel sida vägen (enkelriktade cykelbanor), med lurar, som vinglade fram och tillbaka om hon skulle väja höger e
Quote from Torbjörn Karlsson on 12 April 2007, 10:18Stefan,
Jag svarar för Per nu, hans tid var 8.42.
Stefan,
Jag svarar för Per nu, hans tid var 8.42.
Quote from Lena O on 12 April 2007, 10:24och Per nästan inte ställde upp på grund av sjukdom ... vill minnas att han tog det lungt!
Jag känner inte igen det där med "Hatad av bilister, eller att jag hatar bilister*.
Jag är bilist själv, fast människa först o främst. Ibland vill vi så gärna grup
och Per nästan inte ställde upp på grund av sjukdom ... vill minnas att han tog det lungt!
Jag känner inte igen det där med "Hatad av bilister, eller att jag hatar bilister*.
Jag är bilist själv, fast människa först o främst. Ibland vill vi så gärna grup
Quote from Funbeat user on 12 April 2007, 10:42Bilister som också är vana cyklister är nog för det mesta ödmjuka, när det kommer till verkligheten. Åtminstone är det min naiva uppfattning :-). Jag är övertygad om att vi, med många övriga i åtanke, levde i en bättre värld om det ingick 10 mil stadscyke
Bilister som också är vana cyklister är nog för det mesta ödmjuka, när det kommer till verkligheten. Åtminstone är det min naiva uppfattning :-). Jag är övertygad om att vi, med många övriga i åtanke, levde i en bättre värld om det ingick 10 mil stadscyke
Quote from Funbeat user on 12 April 2007, 11:42Intressant förslag iaf, om det sedan hjälper ...
En insikt som jag tycker saknas på många håll (inte inst gatukontor och liknande) är att de som går eller cyklar har precis lika bråttom till jobbet/skolan som de som tar bilen eller bussen.(att man inte
Intressant förslag iaf, om det sedan hjälper ...
En insikt som jag tycker saknas på många håll (inte inst gatukontor och liknande) är att de som går eller cyklar har precis lika bråttom till jobbet/skolan som de som tar bilen eller bussen.
(att man inte
Quote from Jonas Täng on 12 April 2007, 11:54*asg*
Fick en vision om hur många varv jag skulle få cykla runt min lilla stad för att få ihop tio mils stadscykling!!! Jisses! 😀Fast det är ett intressant förslag. Problemet är bara att den som sätter sig bakom en ratt ofta "glömmer" hur det är att cy
*asg*
Fick en vision om hur många varv jag skulle få cykla runt min lilla stad för att få ihop tio mils stadscykling!!! Jisses! 😀
Fast det är ett intressant förslag. Problemet är bara att den som sätter sig bakom en ratt ofta "glömmer" hur det är att cy