Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHJÄLP.... Tacx software 4 probl
You need to log in to create posts and topics.

Äh, chansade och köpte ett T31 okodat på ebay uk för 150kr. Hoppas det funkar... 🙂

Jag har Polars T31 kodat och det fungerar till Tacx Fortius.

Äh, chansade och köpte ett T31 okodat på ebay uk för 150kr. Hoppas det funkar... 🙂

Edit: - och nu vill han skicka det gratis?! Vem skickar ett pulsband gratis från England?! Och varför?

Karnske vill komma och ta pulsen på dig 😉

Opppsss!!! 🙁

Jag har T31 Coded. Har du aktiverat pulsmätningen i Tacx Trainer Software? Det måste man göra manuellt. Du borde ju se om den lilla dioden blinkar på enheten som sitter på styret, det är mottagaren för pulsmätningen.

Japp, det har ja . Jag har idag ett billigt skitpulsband som jag fick med en klocka när jag prenumererade på en tidning. Fast det funkar lite sisådär. Tänkte att ett Polarband skulle vara bättre.Om jag läst rätt så är polar bättre än både Suunto och Garmi

Fick min band igår och testade det idag. Men nej, funkar inte.
Men, när jag är inne i setup delen då ser det ut att fungera(?) Körde lätt idag och då låg pulsen mellan 120 och 130. Men så fort jag startade en träning i Catalyst så stack pulsen iväg upp ö

Har haft samma problem, har oxå en Flow men det löste sig efter att jag hade kört bromskallibreringen eller rättaresagt när jag kört alla inställningar i tur och ordning. Testade med flera olika band men det visade sig att mitt kodade band från Polar fak

Tack, då finns det hopp. Jag ska testa detta asap.
Läste på Tacx forum om att flera hade problem med statisk elektricitet som gjorde att pulsen hoppade runt som en tossig. Ska testa att jorda bättre, just nu har jag nog flera flytande jordar...