Quote from Funbeat user on 28 January 2013, 11:58Håller fortfarande på och försöker sätta tummen på störningarna. Bytte en ellist med glim-lampa i brytaren och det blev avsevärt bättre. Förs stunden...
Men ett annat problem har dykt upp. När jag skall analysera en träning så kraschar hela programmet o
Håller fortfarande på och försöker sätta tummen på störningarna. Bytte en ellist med glim-lampa i brytaren och det blev avsevärt bättre. Förs stunden...
Men ett annat problem har dykt upp. När jag skall analysera en träning så kraschar hela programmet o
Quote from Funbeat user on 29 January 2013, 21:31Äntligen! Satte en ferrit på USB-kabeln och en ferrit på bromskabeln så nära kontrollen-dosan som möjligt. Och det funkade. Mycket stadig puls!
Dessutom funkade analysen igen och så har det kommit en uppdatering till 4.6 av TTS.
Kan det bli bättre? :
Äntligen! Satte en ferrit på USB-kabeln och en ferrit på bromskabeln så nära kontrollen-dosan som möjligt. Och det funkade. Mycket stadig puls!
Dessutom funkade analysen igen och så har det kommit en uppdatering till 4.6 av TTS.
Kan det bli bättre? :
Quote from Funbeat user on 29 January 2013, 22:09ferrit ??????????
Vad är det, var fixar man ngt sådant?
hur sätts de fast?
ferrit ??????????
Vad är det, var fixar man ngt sådant?
hur sätts de fast?
Quote from Funbeat user on 30 January 2013, 07:19Jag jobbar på EMC hos en biltillverkare på Hisingen så vi har dem i en låda. Vet inte var man kan köpa såna. De sitter oftast på strömkablar till datorer (ser ut som en klump på ledningen). En järnkärna som bromsar höga frekvenser.
Gogglade : ELFA oc
Jag jobbar på EMC hos en biltillverkare på Hisingen så vi har dem i en låda. Vet inte var man kan köpa såna. De sitter oftast på strömkablar till datorer (ser ut som en klump på ledningen). En järnkärna som bromsar höga frekvenser.
Gogglade : ELFA oc
Quote from Funbeat user on 30 January 2013, 08:02Kul att det löste sig!
För den intresserade: http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrite_bead
Kul att det löste sig!
För den intresserade: http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrite_bead