Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHJÄLP.... Tacx software 4 probl
You need to log in to create posts and topics.

Jo och nej. Att kalibrera om funkade inte. Flyttade manöverdelen långt ifrån datorn och det blev mycket bättre. Men inte bra. Jordade trainern, satte ferriter på USB-kabeln och matningen till PC:n. Blev skitbra. Grymt stabila kurvor. Bytte till en annan t

Jag har en Fortius och ett Polar T31 bälte. Första 20 min hoppar pulsen som en tokig, men sen brukar den bli hyfsat stabil och pålitlig. Jag har tolkat det som att jag måste bli rejält svettig för att bandet ska ge en stabil signal 😉

Precis så funkar mitt Garmin band också. (ANT+ till 310XT)
Ska testa apotekets kontaktkladd, eller vad det nu hette.

Blöt huden under bandet ordentligt.

Sedan kan du testa att använda en bomullströja i stället för funktionströja, så blir det lite mindre statisk elektricitet... 😉

Utan tröja, cyklade i källaren. Testade utan fläkt, tänkte att fläkten kunde störa så jag var ganska svettig. Men kan inte avskriva kontaktproblem. Det knepiga var att jag emellanåt fick riktigt fina pulskurvor. Måste fortsätta leta på i morgon kväll.

Prova att spänna bandet lite hårdare så att du är helt säker på att det inte glappar när du rör dig.

En sak till - jag har ett Suunto bälte som sänder både digitalt och analogt. Det händer i bland att pulsen skiljer sig mellan klockan och min Tacx Bushid

Jag tror inte det är fel på pulsbandet. Jag tror på störningar. Än så länge.
Pulsbandet sitter som berget.

För mig så störde min kadenssensor (Polar CS400) pulsmätningen. När jag monterade bort den så blev pulsmätningen helt stabil.

Jag har garmin kadens sensor på. Ska pocka bort den asap! Tack!

Det gamla mjuka Garminbandet har det varit mycket problem med, det nya där knapparna sitter mitt på bandet har funkat problemfritt sedan jag bytte, samma Ant+ enhet!