Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är så innerligt trött på mina knän, blir öm inne i dem, har läst en massa trådar om detta men inte hittat något som passar. Blir bättre när jag inte gör något men hur kul är det, sjukgymnasten hade inget att tillföra och symtomen tyder inte på Artros, har

Du skriver ju inte hur lång du är men eftersom du nämner vikten i din presentation anar jag att du är överviktig och det kanske blivit för mycket för knäna?

Japp, du har helt rätt, 185cm, har gått ner nästan 20kg men har en 5-6 kvar som inte vill släppa, löpningen hade hjälp jättemkt. Har haft denna vikt i över 1 år nu så jag tycker knäna borde vänja sig, känner flera som är har samma vikt som jag som springe

Cykla!

Har testat det också en del och det går skapligt men med samma resultat efter, i varje fall så fort jag tar i lite, tror du det kunde vara bra som reabilitering några månader för att sedan ta upp löpning igen? Det är liksom löpning jag vill syssla med - o

Jag hade cyklat "ned" vikten och sedan funderat på om knäna håller för löpning, risk för återkommande rehab.

Ja det kan vara en lösning, kanske inte riktigt den jag söker men tack. Ska fundera lite på det, har dock tyvärr inte viljan att få ner de där kilona riktigt men det kommer kanske.

Tack för dina synpunkter!

Björn

Först trodde jag att det kunde vara meniskskada, det lät nästan så men om du röntgats så skulle de sett det isf.

Får du ont av långa promenader också?
Vad har du på fötterna när du får ont?

Testa o käka Glucosamine & Chondrotin (engelska men de lär väl heta nåt liknade på svenska). Det är ett ämne som är bra för leder - rekommenderas till äldre som får ont i lederna 😉 o för mig (30år) :). Jag har haft ont i mina knän ett bra tag - gör ont i

Det du beskriver Malin är artros.