Quote from Linda Jansson on 18 November 2008, 23:54lady - jag får tyvärr ont av allt när jag tänker efter men det är mest framträdande med löpning, antagligen för belastningen blir störst då kan jag tro, jag har ortopediska sulor i löparskor jag fått utprovade på löplabbet, jag var hos en idrottssjukgymna
lady - jag får tyvärr ont av allt när jag tänker efter men det är mest framträdande med löpning, antagligen för belastningen blir störst då kan jag tro, jag har ortopediska sulor i löparskor jag fått utprovade på löplabbet, jag var hos en idrottssjukgymna
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 01:04hihi... jag sa ju att de var lekmannaförklaring 😉 ville bara beskriva hur jag känner.
Biverkningar... vad e dessa? Jag har inte märkt nåt mer än vanliga men ;)... borde jag vara orolig... :S...
hihi... jag sa ju att de var lekmannaförklaring 😉 ville bara beskriva hur jag känner.
Biverkningar... vad e dessa? Jag har inte märkt nåt mer än vanliga men ;)... borde jag vara orolig... :S...
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 01:09Björn, jag tycker verkligen du borde söka upp en idrottsläkare istället och förklara för denne hur det är. Vanliga vården är inte alltid det bästa alternativet.
Knäna är så viktiga att det är onödigt att chansa.
Björn, jag tycker verkligen du borde söka upp en idrottsläkare istället och förklara för denne hur det är. Vanliga vården är inte alltid det bästa alternativet.
Knäna är så viktiga att det är onödigt att chansa.
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 07:00Jag håller helt med Lady Godiva. Jag känner en person som haft liknande problem, men endast en idrottsläkare förstod hennes vilja att springa och fattade dessutom direkt vilken typ av rehabiliteringsträning som behövdes.
En annan av mina kompisar som ha
Jag håller helt med Lady Godiva. Jag känner en person som haft liknande problem, men endast en idrottsläkare förstod hennes vilja att springa och fattade dessutom direkt vilken typ av rehabiliteringsträning som behövdes.
En annan av mina kompisar som ha
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 09:21Har lite liknande problem. Syntes inget på röntgen eller magnetkamera, men ortoskopi visade på en hel del lösa brosksträngar o fransiga meniskkanter. Blev lite bättre efter att knäet "städats" rent från div sådant skräp.
Har också stor nytta av att kyla
Har lite liknande problem. Syntes inget på röntgen eller magnetkamera, men ortoskopi visade på en hel del lösa brosksträngar o fransiga meniskkanter. Blev lite bättre efter att knäet "städats" rent från div sådant skräp.
Har också stor nytta av att kyla
Quote from Linda Jansson on 19 November 2008, 19:31Tack alla för era svar, mkt tänkvärt, skall till vårdcentralen imorgon i ett annat ärende och skall passa på att fråga om knäna då också men det ger säkert inget men man måste ju prova.
Biverkningarna med det där Cukasimet(aarg, kan icke komma ihåg namne
Tack alla för era svar, mkt tänkvärt, skall till vårdcentralen imorgon i ett annat ärende och skall passa på att fråga om knäna då också men det ger säkert inget men man måste ju prova.
Biverkningarna med det där Cukasimet(aarg, kan icke komma ihåg namne
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 19:35Här kan du läsa mer om glukosamin:
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/MonographyPage____601.aspxSamt biverkningarna:
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/NewsPage____4177.aspxSen får du ta ställning själv till om du vill testa eller ej, det vill inte ja
Här kan du läsa mer om glukosamin:
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/MonographyPage____601.aspx
Samt biverkningarna:
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/NewsPage____4177.aspx
Sen får du ta ställning själv till om du vill testa eller ej, det vill inte ja
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 20:51Björn: Jag hade problem med ett knä för ett tag sen. Det ömmade och värkte inuti, på utsidan och nedanför knäskålen. Det räckte med att gå en liten bit så gjorde det ont. Jag var trodde det var löparknä och gick till en naprapat. Han undersökte benet och
Björn: Jag hade problem med ett knä för ett tag sen. Det ömmade och värkte inuti, på utsidan och nedanför knäskålen. Det räckte med att gå en liten bit så gjorde det ont. Jag var trodde det var löparknä och gick till en naprapat. Han undersökte benet och
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 21:50Du skrev att du får ont i knäna om du tar i när du cyklar. Vet inte hur van du är med att träningscykla. En sak att tänka på är att ha en hög kadens, trampa snabbt, och inte trampa hårt. Dessutom påverkar en låg sadel att man lättare får ont i knäna, även
Du skrev att du får ont i knäna om du tar i när du cyklar. Vet inte hur van du är med att träningscykla. En sak att tänka på är att ha en hög kadens, trampa snabbt, och inte trampa hårt. Dessutom påverkar en låg sadel att man lättare får ont i knäna, även
Quote from Funbeat user on 20 November 2008, 08:31Läkaren som opererade mig gör massor med sådana hack. Ha sa att vissa knän man tittar i ser perfekta ut men ägaren har väldigt ont, andra knän har knappt nåt ledbrosk alls kvar man ägaren har inga problem/smärtor ...
Läkaren som opererade mig gör massor med sådana hack. Ha sa att vissa knän man tittar i ser perfekta ut men ägaren har väldigt ont, andra knän har knappt nåt ledbrosk alls kvar man ägaren har inga problem/smärtor ...