Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad ska jag göra? Hade tänkt springa ett snabbdistanspass idag men det blev fiasko. Efter ca 1 km krampar det som sjutton i vaderna, känns som mjölksyra. Det verkar som om vaderna inte hänger med. Flåset är det inget fel på alls. Efter ca 5 km släppte det

backträning och backträning och några extra benpass på gymmet så kommer benen hänga med.
grabbsen på stationen säger att backträning e de enda som hjälper, ger bäst resultst så hitta en lagom backe och ut och nöt.

lycka till

Ok - imorgon blir et banne mig backträning för hela slanten 😉

gött! jag har haft träningsvärk i nästan en vecka tack vare de satans hoppbackrna i falun å min idiot hjärna som sa åt mig att spring upp nu å igen å igen å igen några gånger.
såg ut som en gammal tant när ja skulle upp ur sängen lr från golvet men de e d

Är det ingen fara för att det kommer en muskelbristning om du kör backe nu...För mig var det så...men jag blev varnad tidigare i form av kram o en ömhet. Skulle undvika backtr om jag var dig. I alla fall just nu.
Johan

Det är lugnt. Kollade i kalendern - var ca 6 veckor sen jag körde backträning. Ska inte ta ut mig som en blå 😀

Hade du värmt upp ordentligt innan du satte igång med backträningen? Annars är det inte konstigt om du får krampkänning i vaderna (#)

Jag värmer alltid upp innan backträning och intervaller. Dock inte vid snabbdistans.

Då är det inte det minsta konstigt att Du drog på Dig mjölksyra, Lousie. Uppvärmning är A och O inför ALLA träningspass. För att hjärtat ska förberedas, kroppsvärmen/blodgenomströmningen i musklerna ska öka och att ledvätska ska "rinna till" och smörja al

Hoppa hopprep!
Kanon för att träna upp vaderna.