Quote from Funbeat user on 23 June 2008, 20:51Kan det vara så att jag har ändrat löpstilen och numera löper mer på tå, vilket i sin tur belastar vaderna mera?
Kan det vara så att jag har ändrat löpstilen och numera löper mer på tå, vilket i sin tur belastar vaderna mera?
Quote from Lotta Lindström on 24 June 2008, 00:19>Genom att inte välja för branta backar så slipper man en alltför extrem vinkel vid hälisättning
Men vad är en "lagom" backe då? Det måste väl ändå vara en viss vinkel på backen om det ska göra nån nytta?
>Genom att inte välja för branta backar så slipper man en alltför extrem vinkel vid hälisättning
Men vad är en "lagom" backe då? Det måste väl ändå vara en viss vinkel på backen om det ska göra nån nytta?
Quote from Funbeat user on 24 June 2008, 07:39Step-up pass är väl bra för vaderna?
Step-up pass är väl bra för vaderna?
Quote from Funbeat user on 24 June 2008, 07:39Lagom skulle väl vara mellan 5-15 graders lutning. Och vad motsvarar det? Ja, en inte alltför brant backe. Ett kraftigare motlut om man vill. En backe man med lätthet sittande cyklar uppför. En backe där man inte känner behov att lägga händerna som stöd m
Lagom skulle väl vara mellan 5-15 graders lutning. Och vad motsvarar det? Ja, en inte alltför brant backe. Ett kraftigare motlut om man vill. En backe man med lätthet sittande cyklar uppför. En backe där man inte känner behov att lägga händerna som stöd m
Quote from Anders Wallerstedt on 24 June 2008, 08:15>Jag förordar alltså hälisättning
Du är nog ganska ensam om det, det är som att be om knäproblem. Det ska vara neutral isättning eller tåisättning. Trampa foten rakt ned, sedan bakåt. Isättningen ska vara bestämd, så man behåller en spänning i vaden/bene
>Jag förordar alltså hälisättning
Du är nog ganska ensam om det, det är som att be om knäproblem. Det ska vara neutral isättning eller tåisättning. Trampa foten rakt ned, sedan bakåt. Isättningen ska vara bestämd, så man behåller en spänning i vaden/bene
Quote from Funbeat user on 24 June 2008, 13:55Dina problem påminner väldigt mycket av något som jag började uppleva för 1 år sedan. En dag när jag sprungit ca 1 kilometer krampade det plötsligt till i vaderna och jag hade svårt att gå. Fick stappla hem igen med svåra smärtor - som släppte efter någon
Dina problem påminner väldigt mycket av något som jag började uppleva för 1 år sedan. En dag när jag sprungit ca 1 kilometer krampade det plötsligt till i vaderna och jag hade svårt att gå. Fick stappla hem igen med svåra smärtor - som släppte efter någon
Quote from Funbeat user on 24 June 2008, 14:01Ajdå, det lät inte bra med benhinneinflammation. Jag har dock inte upplevt detta vid långlöpning av ca 20-22 km.
Bara jag sänker tempot minskar problemen och jag kan gå utan några känningar alls. Jag har inte ont efteråt förutom som om det känns som trän
Ajdå, det lät inte bra med benhinneinflammation. Jag har dock inte upplevt detta vid långlöpning av ca 20-22 km.
Bara jag sänker tempot minskar problemen och jag kan gå utan några känningar alls. Jag har inte ont efteråt förutom som om det känns som trän
Quote from Catharina Brattlin on 24 June 2008, 14:27Snyggt Louise! För det tror jag, utan att vara någon expert, är lösningen.
Snyggt Louise! För det tror jag, utan att vara någon expert, är lösningen.
Quote from Funbeat user on 24 June 2008, 16:19Bra att det inte är benhinnorna! Lycka till med uppvärmningen!
Bra att det inte är benhinnorna! Lycka till med uppvärmningen!
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 00:23> Du är nog ganska ensam om det, det är som att be om knäproblem. Det ska vara neutral isättning eller tåisättning. Trampa foten rakt ned, sedan bakåt. Isättningen ska vara bestämd, så man behåller en spänning i vaden/benet.
Absolut Jonas! Det var en oty
> Du är nog ganska ensam om det, det är som att be om knäproblem. Det ska vara neutral isättning eller tåisättning. Trampa foten rakt ned, sedan bakåt. Isättningen ska vara bestämd, så man behåller en spänning i vaden/benet.
Absolut Jonas! Det var en oty