Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp! Aldrig mer löpning?!
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Är riktigt förtvivlad. Sedan Tjejmilen 2006 då tydligen något hände med bäckenet har jag inte kunnat löpträna som jag brukat. Promenerer, promenerar och åter promenerar. Har varit ute på kortare rundor på ca 30-45 min och det har känts bra. Så bra at

Har tyvärr ingen erfarenhet av ngt sånt, men undrar lite om du inte kan träna ngt annat? Ngn annan träningsform måste ju funka?
Förstår lite hur du känner eftersom jag själv saknar mina Body Combat-pass ngt förskräckligt!!! Men har inte blivit inbiten lö

Jag är också överrörlig! Jag har inte haft sådana problem som du med ryggen utan bara ett stjärtmuskel som bråkar om jag slarvar!

Jag har valt en sjukgymnast på mitt träningsställe som innehåller gym och många olika varianter av grupp träning. Hos henne

Många löpare som inte kan springa längre pga av skador blir landsvägscyklister. Som sådan kan man träna utan att förvärra sin skada. Dessutom kan man efter en tid träna löpning på en helt annan nivå som gör att man kanske får chans att läka de skador man

Jag har haft massor med problem och hade ett tre år långt uppehåll från löpningen. Dels problem med att bäckenet hamnade snett, mycket ischiassmärtor, ont i knäna, ont i ryggen, osv. Först fick jag besked från en sjukgymnast att jag överansträngt knät, kö

Tack för peppande svar!

Evely och Mimmi, det låter väldigt bekant det ni beskriver! Det var med stjärtmuskeln det hela började med men jag ignorerade smärtan (#) och så blev det till slut så här illa! Jag tycker det är lite konstigt att jag inte fått nå

Veronica, det brukar finnas mindre trafikerade vägar, där du slipper bli omkullblåst. Kolla med någon cyklist där du bor så får du säkert bra tips!

Ibland undrar jag om de som ger diagnosen "aldrig mer..." verkligen vet hur viktigt träning eller motion är för personen det drabbar....

Har fått höra "aldrig mer..." det visade sig vara fel, bara en enkel lösning (för läkaren, inte för mig)...

Jag hopp

Hoppas det löser sig för dig Veronica!

Måste bara kommentera det här:
"Ibland undrar jag om de som ger diagnosen "aldrig mer..." verkligen vet hur viktigt träning eller motion är för personen det drabbar....

Har fått höra "aldrig mer..." det visade sig

Du kan kontakta Norrtälje CK som har ganska stor verksamhet och som säkert visar dig både vägar och träning.

Lycka till o krya på dig!