Quote from Guest on 26 October 2013, 22:54jag som älskar att springa, precis har kommit igång efter en lite för lång tid av vila, sprungit mitt första lopp och är taggad för göteborgsvarvet till våren... har fått LÖPARKNÄ. För det måste det vara; gör ont som tusan efter någon km eller så runt hel
jag som älskar att springa, precis har kommit igång efter en lite för lång tid av vila, sprungit mitt första lopp och är taggad för göteborgsvarvet till våren... har fått LÖPARKNÄ. För det måste det vara; gör ont som tusan efter någon km eller så runt hel
Quote from Funbeat user on 26 October 2013, 23:04Det som brukar kallas löparknä brukar göra ont på utsidan av knät. Har du ont runt hela knät är det kanske nåt annat. Tills någon mer kunnig hjälper dig här så sök på trådar här på funbeat och kanske på jogg.se. Finns ganska många trådar om skador sen tid
Det som brukar kallas löparknä brukar göra ont på utsidan av knät. Har du ont runt hela knät är det kanske nåt annat. Tills någon mer kunnig hjälper dig här så sök på trådar här på funbeat och kanske på jogg.se. Finns ganska många trådar om skador sen tid
Quote from Funbeat user on 26 October 2013, 23:15Sök professionell hjälp. Väldigt svårt över internet att ställa diagnos
Sök professionell hjälp. Väldigt svårt över internet att ställa diagnos
Quote from Funbeat user on 27 October 2013, 01:02Om det verkligen är just löparknä: skumgummirulle (ta hjälp av någon som vet hur man skall göra). Trodde själv att det där med skumgummirulle var bara flum, men på tre "behandlingar": borta.
Om det verkligen är just löparknä: skumgummirulle (ta hjälp av någon som vet hur man skall göra). Trodde själv att det där med skumgummirulle var bara flum, men på tre "behandlingar": borta.
Quote from Linnea Olsson on 27 October 2013, 06:02Vänd dig till en sjukgymnast, eller liknande, som är inriktad på människor som är aktiva. I Malmö har vi IMC, Idrotts medicinskt center, som är helt suveräna på just sådana här skador. Du kommer snabbt till och får hjälp av sjukgymnaster som är vana vid j
Vänd dig till en sjukgymnast, eller liknande, som är inriktad på människor som är aktiva. I Malmö har vi IMC, Idrotts medicinskt center, som är helt suveräna på just sådana här skador. Du kommer snabbt till och får hjälp av sjukgymnaster som är vana vid j
Quote from Funbeat user on 27 October 2013, 20:38Vänd dig till en välutbildad idrottsortoped.
Vänd dig till en välutbildad idrottsortoped.
Quote from Funbeat user on 27 October 2013, 20:57OM det nu är löparknä så kan jag också rekommendera foamrulle samt Malin Ewerlöfs strechövningar. Du hittar em lätt genom att googla lite, finns också bra filmer som visar hur du skall använda Foamrullen.
OM det nu är löparknä så kan jag också rekommendera foamrulle samt Malin Ewerlöfs strechövningar. Du hittar em lätt genom att googla lite, finns också bra filmer som visar hur du skall använda Foamrullen.
Quote from Jonas Bäckstrand on 28 October 2013, 13:35Har haft löparknän i två omgångar och det har tagit mig 6 månader vardera att bli frisk. Men som någon skrivit redan är löparknä lokaliserat till UTSIDAN knät, inte runt om, med en knivskarp karaktäristisk smärta.
Löparknä beror på stram illiotibialis-s
Har haft löparknän i två omgångar och det har tagit mig 6 månader vardera att bli frisk. Men som någon skrivit redan är löparknä lokaliserat till UTSIDAN knät, inte runt om, med en knivskarp karaktäristisk smärta.
Löparknä beror på stram illiotibialis-s
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 16:42På Springjonas blogg finns fyra delar om löparknä. Flera bra tips där!
http://www.springjonas.se/2012/03/framgangsreceptet-mot-loparkna-del-1-av.html
På Springjonas blogg finns fyra delar om löparknä. Flera bra tips där!
http://www.springjonas.se/2012/03/framgangsreceptet-mot-loparkna-del-1-av.html