Quote from Jonas Bäckstrand on 10 November 2013, 21:05Sylwia - enligt vad jag fått lära mig senast idag på min löpcoach-utbildning kan du inte töja senstråket. Det är tjockt som pansar! Så vad rullen egentligen gör är att öka cirkulationen, vilket kan fungera smärtlindrande. Teoretiskt ska det alltså inte bl
Sylwia - enligt vad jag fått lära mig senast idag på min löpcoach-utbildning kan du inte töja senstråket. Det är tjockt som pansar! Så vad rullen egentligen gör är att öka cirkulationen, vilket kan fungera smärtlindrande. Teoretiskt ska det alltså inte bl
Quote from Funbeat user on 10 November 2013, 23:50Det går att töja senan, är lite osäker på exakta siffror, men tror det var en kraft på runt 900kg som krävdes för att åstadkomma något. 🙂
Sedan är frågan varför man nu ska stretcha den oavsett, varken muskler eller senor blir förkortade på det sätt som
Det går att töja senan, är lite osäker på exakta siffror, men tror det var en kraft på runt 900kg som krävdes för att åstadkomma något. 🙂
Sedan är frågan varför man nu ska stretcha den oavsett, varken muskler eller senor blir förkortade på det sätt som
Quote from Funbeat user on 11 November 2013, 16:54Johnny, om det inte är en friktionsskada hur kommer det då sig att jag blev symptomfri efter operation då senan öppnades över friktionspunkten? Och drygt 100 patienter som den ortopeden opererat innan mig? Efter drygt 5 löparknän över 8 eller så månader.
Johnny, om det inte är en friktionsskada hur kommer det då sig att jag blev symptomfri efter operation då senan öppnades över friktionspunkten? Och drygt 100 patienter som den ortopeden opererat innan mig? Efter drygt 5 löparknän över 8 eller så månader.
Quote from Funbeat user on 11 November 2013, 22:19Jag tror att vi alla måste acceptera att vi är olika, och att vi blir hjälpta av olika saker.
Visst kan man hävda att sjukgymnastik är nyckeln till alla problem, men det är inte alltid så enkelt. De flesta av oss har någon snedhet och skevhet som inte al
Jag tror att vi alla måste acceptera att vi är olika, och att vi blir hjälpta av olika saker.
Visst kan man hävda att sjukgymnastik är nyckeln till alla problem, men det är inte alltid så enkelt. De flesta av oss har någon snedhet och skevhet som inte al
Quote from Funbeat user on 12 November 2013, 20:23Adam: Man tror att det är tryck (men som sagt, det är inte heller säkert), eller snarare en vibration där senan fäster in över kondylen. Så en klyvning kommer fungera utmärkt, då man minskar trycket.
Det är också en möjlig förklaring till varför styrka
Adam: Man tror att det är tryck (men som sagt, det är inte heller säkert), eller snarare en vibration där senan fäster in över kondylen. Så en klyvning kommer fungera utmärkt, då man minskar trycket.
Det är också en möjlig förklaring till varför styrka
Quote from Funbeat user on 27 November 2013, 21:29Styrka, styrka, styrka...
Mitt löpknä kom från en svag höft.
Sa jag styrka?
Styrka styrka styrka.
/Christian
Styrka, styrka, styrka...
Mitt löpknä kom från en svag höft.
Sa jag styrka?
Styrka styrka styrka.
/Christian
Quote from Funbeat user on 15 September 2014, 19:34Det finns mycket tips om hur man ska arbeta i förebyggande syfte med styrka o.s.v. Jag har skrivit om min rutin här http://www.kall3.se/2014/09/12/min-rutin-mot-loparkna/ som hjälpte mig bli av med det och jag har använt mig av den för att förebygga probl
Det finns mycket tips om hur man ska arbeta i förebyggande syfte med styrka o.s.v. Jag har skrivit om min rutin här http://www.kall3.se/2014/09/12/min-rutin-mot-loparkna/ som hjälpte mig bli av med det och jag har använt mig av den för att förebygga probl