Quote from Funbeat user on 12 July 2008, 22:58Ja, det var ca 10% kvar av depåerna (undre gränsvärde) och Hb på 85.
Ja, det var ca 10% kvar av depåerna (undre gränsvärde) och Hb på 85.
Quote from Funbeat user on 12 July 2008, 23:07Du har ju gjort klassiker och marathon så då har du nog varit med om att ta en hel del smärta på tävling. För min del tycker jag att det är den bästa motivationen. Att tänka på hur det smärtade på någon viss tävling och då tänka att den tar jag hellre på
Du har ju gjort klassiker och marathon så då har du nog varit med om att ta en hel del smärta på tävling. För min del tycker jag att det är den bästa motivationen. Att tänka på hur det smärtade på någon viss tävling och då tänka att den tar jag hellre på
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 00:00Har efter dagens backpass (vek mig även nu) legat på soffan och funderat på det hela. Jag kanske kör dom här passen alldeles för hårt i början jämfört med min kapacitet. Jag nämner några exempel på hur jag startat mina intervaller på slutet.
1000m 3:38 f
Har efter dagens backpass (vek mig även nu) legat på soffan och funderat på det hela. Jag kanske kör dom här passen alldeles för hårt i början jämfört med min kapacitet. Jag nämner några exempel på hur jag startat mina intervaller på slutet.
1000m 3:38 f
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 00:08Hur lång vila har du mellan tusingarna?
Hur lång vila har du mellan tusingarna?
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 00:10ca 3min men det ökar till 5
ca 3min men det ökar till 5
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 08:15Prova kör tusingarna runt 3:50 med en minuts joggvila, fem till tio stycken.
Prova kör tusingarna runt 3:50 med en minuts joggvila, fem till tio stycken.
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 08:24Jag tycker det låter som du springer för snabbt i början. Sista intervallen skall ju vara lika snabb eller snabbare än första. Du får hålla igen lite och då speciellt första.
Sen finns det ju tröskelintervaller där man inte går på lika hårt och har korta
Jag tycker det låter som du springer för snabbt i början. Sista intervallen skall ju vara lika snabb eller snabbare än första. Du får hålla igen lite och då speciellt första.
Sen finns det ju tröskelintervaller där man inte går på lika hårt och har korta
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 08:25"1000m 3:38 första 3:35 andra för att sen kurka ur och få problem"
Då kör du för hårt på de första intervallerna. Du skall kunna hålla samman fart och eventuellt lite snabbare på den allra sista intervallen.
Dina tider är snarare för en löpare som klar
"1000m 3:38 första 3:35 andra för att sen kurka ur och få problem"
Då kör du för hårt på de första intervallerna. Du skall kunna hålla samman fart och eventuellt lite snabbare på den allra sista intervallen.
Dina tider är snarare för en löpare som klar
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 09:26ska jobba på att köra lugnare,tycker det går så lätt i början.Men det är bättre att ta en till ifall man inte är trött efter en serie.
ska jobba på att köra lugnare,tycker det går så lätt i början.Men det är bättre att ta en till ifall man inte är trött efter en serie.
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 10:15När jag kör intervaller och märker att jag har för mycket krafter kvar på sista intervallen brukar jag köra den till utmattning, dvs kör på tills jag inte orkar mer. Ett bra sätt tycker jag att bli tillfreds med sitt intervallpass trots att jag kanske kun
När jag kör intervaller och märker att jag har för mycket krafter kvar på sista intervallen brukar jag köra den till utmattning, dvs kör på tills jag inte orkar mer. Ett bra sätt tycker jag att bli tillfreds med sitt intervallpass trots att jag kanske kun