Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 14:27Då det är rätt så tufft pass vi pratar om är det väldigt viktigt att komma till träningen väl koncentrerad och vara förberedd på att det kommer bli väldigt jobbigt. Att starta ett sådant pass ofokuserad för att sedan under passet upptäcka att "fasen detta
Då det är rätt så tufft pass vi pratar om är det väldigt viktigt att komma till träningen väl koncentrerad och vara förberedd på att det kommer bli väldigt jobbigt. Att starta ett sådant pass ofokuserad för att sedan under passet upptäcka att "fasen detta
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 14:34Mikael G har en väldigt viktig poäng i sitt inlägg ovan!
Sen kan det ju vara stressen i sig som begränsar din förmåga att köra bra pass ibland. Testa att provköra en helt ny sträckning, ex. ett spår i skogen. Spring kontrollerat men hårt 5-8 gånger på di
Mikael G har en väldigt viktig poäng i sitt inlägg ovan!
Sen kan det ju vara stressen i sig som begränsar din förmåga att köra bra pass ibland. Testa att provköra en helt ny sträckning, ex. ett spår i skogen. Spring kontrollerat men hårt 5-8 gånger på di
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 15:42Peter, vem som helst skulle vekna med den ansträngningsnivån på intervallerna.
Om syftet är att bli snabb på milen eller Lidingöloppet så tränar du i för höga farter, speciellt eftersom du verkar ha snabbheten och den inte är begränsande. Själv ligger jag
Peter, vem som helst skulle vekna med den ansträngningsnivån på intervallerna.
Om syftet är att bli snabb på milen eller Lidingöloppet så tränar du i för höga farter, speciellt eftersom du verkar ha snabbheten och den inte är begränsande. Själv ligger jag
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 18:54Mikael G.
Har nu en period kört 2st backpass i veckan eller 1st backe och 1st intervall.
För ett par veckor sedan så tog jag mig an en gammal slalombacke,vet inte hur lång den är men det tog nästan 11min att komma upp,tog den 2ggr.Vilade 3dagar innan jag
Mikael G.
Har nu en period kört 2st backpass i veckan eller 1st backe och 1st intervall.
För ett par veckor sedan så tog jag mig an en gammal slalombacke,vet inte hur lång den är men det tog nästan 11min att komma upp,tog den 2ggr.Vilade 3dagar innan jag
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 12:56Eftersom jag är en nyfiken typ kollade jag på dina pers mycket eftersom jag ligger på typ samma 1000m intervalltid som du har (i alla fall i början) jag kan nog med säkerhet säga att du tar i för hårt i början... Jag kör dock tusingar med "kort" vila, dvs
Eftersom jag är en nyfiken typ kollade jag på dina pers mycket eftersom jag ligger på typ samma 1000m intervalltid som du har (i alla fall i början) jag kan nog med säkerhet säga att du tar i för hårt i början... Jag kör dock tusingar med "kort" vila, dvs