Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jessica Ahlstrand-Carlsson
Tack för tipset, ska läsa om det..hm..rehab..en vanlig sjukgymnast kanske?

Anders Sandegård
Åh jättebra!! Perfekt att ha någonstans att vända sig om det håller i..eller om nåt annat händer. Tack!

Evely Pettson
Ja, hoppas också

Vad tråkigt att höra om din fot Kristina! Känner så väl igen din ångest och frustration över foten. Så här hanterade jag min skada:

Började själv att löpträna lite mer regelbundet i somras och kände mig verkligen oövervinnerlig när jag flög fram på grusv

nästan alla kan springa utan att skada sig. det handlar om att lära sig ett bra löpsteg.

Som sjukgymnast (med utb inom ortopedisk medicin, som ju verkar väldigt hett här på forumet (hv) ) vid vårdcentral vet jag att många ringer för akuttider med problem liknande dina. När pat då kommer in några dagar senare (det tar någon/några dagar att få

Ehrmm, "alla" är väl kanske att dra det lite väl långt... de flesta skulle jag vilja säga. Det finns de som inte har ben eller är lama, de kommer kunna springa. Det finns de som väger 300 kg, där handlar det inte om att fixa löpsteget och de finns de som

nästan alla == de flesta

@jane
nu vet inte jag vad det ör du har lärt dig, men jag har fått lära mig att ju fortare man får titta på skadan desto fortare kan man hitta bakomliggande orsaker och ta hand om de istället. dessutom få en bättre och mer elastisk ärrvävnad. dessutom kan

Hm...belastat felaktigt har jag säkert gjort men jag tror ju att jag inte gjort det för mycket..om det nu inte räknas med att vanliga promenader är "för mycket"..är det nån som har en åsikt om det?

Ligger på drygt 5 mil i veckan mestadels promenader, va

"nästan alla == de flesta"

Självklart, det är jag som läser som en kratta... (#)

förlåt, glömde skriva på skånska 😉