Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 18:10Nja, som jag skrev till dig så är kurvan en signal om "vanlig" träning och därfär ska du dela upp passen, till exempel enligt mitt förslag.
Nja, som jag skrev till dig så är kurvan en signal om "vanlig" träning och därfär ska du dela upp passen, till exempel enligt mitt förslag.
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 18:20signal om "vanlig" träning. Hur menar du? Att det, som jag sa, är resultat av ett "vanligt" fel i tidigare träningsmetod eller?
Jag tänker absolut börja med de tips som du gav, verkade som bra idéer. Dock ser jag det fortfarande som svårt att förstå hur j
signal om "vanlig" träning. Hur menar du? Att det, som jag sa, är resultat av ett "vanligt" fel i tidigare träningsmetod eller?
Jag tänker absolut börja med de tips som du gav, verkade som bra idéer. Dock ser jag det fortfarande som svårt att förstå hur j
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 18:30Jag har studerat kurvan o bryr mig mindre om vad de tyckte och skrev vad Jag tyckte du skulle göra.
Det måste vara genomförbart också.Om två månader så blir det till att hitta tid till ett femtimmarspass i veckan..
Jag har studerat kurvan o bryr mig mindre om vad de tyckte och skrev vad Jag tyckte du skulle göra.
Det måste vara genomförbart också.
Om två månader så blir det till att hitta tid till ett femtimmarspass i veckan..
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 19:09Jag har själv haft planer på att göra ett uthållighetstest på Lactab men det finns kanske andra förslag på "testställen" runt Stockholmstrakten med onejd som någon har erfarenhet av? Det jag skulle vilje få ut av ett test är mina pulszoner och var jag har
Jag har själv haft planer på att göra ett uthållighetstest på Lactab men det finns kanske andra förslag på "testställen" runt Stockholmstrakten med onejd som någon har erfarenhet av? Det jag skulle vilje få ut av ett test är mina pulszoner och var jag har
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 20:58Jag har hört att långsam återhämtning (dvs långsam nedgång av pulsen) tyder på för ensidig träning. Man inte tränat rikigt hårt eller rikigt lugnt utan de flesta passen har gått i samma lunk. Någon mer som hört detta, är detta en vedertagen saning ?
Jag har hört att långsam återhämtning (dvs långsam nedgång av pulsen) tyder på för ensidig träning. Man inte tränat rikigt hårt eller rikigt lugnt utan de flesta passen har gått i samma lunk. Någon mer som hört detta, är detta en vedertagen saning ?
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 21:06Ja, "vanlig" träning. Att köra lite lagom hårt o svettigt(SVENSKT)!
Ja, "vanlig" träning. Att köra lite lagom hårt o svettigt(SVENSKT)!
Quote from Funbeat user on 13 February 2009, 07:32vet faktiskt inte vad RAMP står för, men det jag fått lära mig är att man ökar belastningen på exempelvis en trainer stegvis och kör x ggr 3 minuters intervaller och sedan läser man av medelpuls i varje intervall.
när man sedan jämför testerna skall man
vet faktiskt inte vad RAMP står för, men det jag fått lära mig är att man ökar belastningen på exempelvis en trainer stegvis och kör x ggr 3 minuters intervaller och sedan läser man av medelpuls i varje intervall.
när man sedan jämför testerna skall man
Quote from Funbeat user on 13 February 2009, 08:01Jo, jag har helt klart tränat väldigt liksidigt tidigare. Har egentligen bara på senaste tiden börjat intressera mig för att förbättra prestationen. Var därför bl.a. jag gjorde testet. Och därför jag blev medlem i funbeat för att kunna få "näring" av alla
Jo, jag har helt klart tränat väldigt liksidigt tidigare. Har egentligen bara på senaste tiden börjat intressera mig för att förbättra prestationen. Var därför bl.a. jag gjorde testet. Och därför jag blev medlem i funbeat för att kunna få "näring" av alla
Quote from Funbeat user on 13 February 2009, 13:056/3 min intervaller 6 träna med 3 vila emellan brukar vara ganska effektivt
6/3 min intervaller 6 träna med 3 vila emellan brukar vara ganska effektivt
Quote from Funbeat user on 14 February 2009, 11:37Jag antar att generna spelar en del roll också. Eftersom jag cyklat mycket spinning-klasser och därmed naturligt tränat en hel del intervaller, och ändå inte har en särskilt bra återhämtning, så måste man väl börja hitta andra förklaringar än felaktig trä
Jag antar att generna spelar en del roll också. Eftersom jag cyklat mycket spinning-klasser och därmed naturligt tränat en hel del intervaller, och ändå inte har en särskilt bra återhämtning, så måste man väl börja hitta andra förklaringar än felaktig trä