Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 14:30allt detta är så himla personligt, beror helt på vad du har för bakgrund. men att träna alla grenarna 1gång i veckan till att börja med skall inte vara något problem. oftast är det löpningen som har en tendens att slita något mera på kroppen än sim & cyk.
allt detta är så himla personligt, beror helt på vad du har för bakgrund. men att träna alla grenarna 1gång i veckan till att börja med skall inte vara något problem. oftast är det löpningen som har en tendens att slita något mera på kroppen än sim & cyk.
Quote from Elias Engqvist on 3 June 2010, 14:32Som jag ser det iaf är det praktiskt att göra ett schema för tex 4 veckor åt gången där man detaljplanerar vad du ska göra. Då du planerar tar du förstås hänsyn till hur ditt privatliv ser ut i övrigt.
Jag utgår från att jag vill köra ett visst antal ti
Som jag ser det iaf är det praktiskt att göra ett schema för tex 4 veckor åt gången där man detaljplanerar vad du ska göra. Då du planerar tar du förstås hänsyn till hur ditt privatliv ser ut i övrigt.
Jag utgår från att jag vill köra ett visst antal ti
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 14:41Jag har promenerat mycket och har oftast i en rask fart. Powerwalk gör jag.
Jag har en mental-spärr kring löpning och har inte kommit igång med detta så som jag vill. Jag försöker mig på intervaller. Jag har simmat i många år men har haft uppehåll p.g.a.
Jag har promenerat mycket och har oftast i en rask fart. Powerwalk gör jag.
Jag har en mental-spärr kring löpning och har inte kommit igång med detta så som jag vill. Jag försöker mig på intervaller. Jag har simmat i många år men har haft uppehåll p.g.a.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 17:34Ser bara till att inte ta i för mycket från början, om du nu inte kört 8 pass/v tidigare eller så. Risken är att man ledsnar. bättre att känna sig för lite och se om tex 4-5 pass/v fungerar för att sedan varva upp. Träningen skall ju gå ihop med livet i ö
Ser bara till att inte ta i för mycket från början, om du nu inte kört 8 pass/v tidigare eller så. Risken är att man ledsnar. bättre att känna sig för lite och se om tex 4-5 pass/v fungerar för att sedan varva upp. Träningen skall ju gå ihop med livet i ö
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:24Se bara till att ha kul, alltid! Om du inser att någon av träningsformerna är trist så byt och gör något annat i stället. Grundkondis är viktigast oavsett vilket lopp du ger dig på. Jag hoppas också kunna göra min första triathlontävling i augusti. Jag sp
Se bara till att ha kul, alltid! Om du inser att någon av träningsformerna är trist så byt och gör något annat i stället. Grundkondis är viktigast oavsett vilket lopp du ger dig på. Jag hoppas också kunna göra min första triathlontävling i augusti. Jag sp
Quote from Funbeat user on 5 June 2010, 18:58Du har redan gjort det svåraste momentet, dvs att anmäla dig. Fundera inte så mycket om "grejer, taktik etc" utan ta det efteråt. Fått med någon kompis?
Du har redan gjort det svåraste momentet, dvs att anmäla dig. Fundera inte så mycket om "grejer, taktik etc" utan ta det efteråt. Fått med någon kompis?
Quote from Funbeat user on 5 June 2010, 22:53Roger: Anmält har jag gjort så det känns bra att veta att det var den svåra biten. Jo, jag och en tjejkompis ska göra både Hallsta tjejtriathlon och Tjejmilen. Vi är anmälda till Hallsta. Det ska bli kul. Jag ser fram emot det men eftersom det är första g
Roger: Anmält har jag gjort så det känns bra att veta att det var den svåra biten. Jo, jag och en tjejkompis ska göra både Hallsta tjejtriathlon och Tjejmilen. Vi är anmälda till Hallsta. Det ska bli kul. Jag ser fram emot det men eftersom det är första g
Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 16:03http://cdn3.libsyn.com/tritalk/tri_talk_48a.mp4?nvb=20100607135942&nva=20100608140942&t=070efce3f0d6bfc46bf8a
Här finns lite tips på hur man kan tjäna några sekunder. Brukar vara så att ju längre loppen är ju längre tid spenderar man i växlingsområdet. T
Här finns lite tips på hur man kan tjäna några sekunder. Brukar vara så att ju längre loppen är ju längre tid spenderar man i växlingsområdet. T
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:31Hej, har en fråga som kanske passar in här, så slipper jag starta en egen tråd... Jag har tänkt att göra min första triathlon på tjörn i år. Det får bli motionsvarianten för att testa på. Min fundering är angående klädsel.
I och med att jag gör detta för
Hej, har en fråga som kanske passar in här, så slipper jag starta en egen tråd... Jag har tänkt att göra min första triathlon på tjörn i år. Det får bli motionsvarianten för att testa på. Min fundering är angående klädsel.
I och med att jag gör detta för
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 16:08Jeg hadde sykkeltröye og trishorts (omtrent det samme som tights) under våtdrakten på min förste triatlon på Kilsbergen for en og en halv uke siden. Det fuka såpass bra for meg at det blir resepten når jeg kjörer neste konkuranse om litt over en uke.
Lyk
Jeg hadde sykkeltröye og trishorts (omtrent det samme som tights) under våtdrakten på min förste triatlon på Kilsbergen for en og en halv uke siden. Det fuka såpass bra for meg at det blir resepten når jeg kjörer neste konkuranse om litt over en uke.
Lyk