Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHjälp med att välja komponenter l …
You need to log in to create posts and topics.

Även i min (cykel)bekantskapskrets finns det flera stycken som bytt från Campa till Shimano, eller SRAM, och även de är nöjda över bytet.

Nu gällde det att det är betydligt fler som byter ifrån ShimaNO än som byter till ShimaNO.

Det låter konstigt.

Men jag behöver inte bry mig. Har redan Shimano!

Har även vajrar som behöver justeras i år igen.

Nej, det är klart att jag inte har kört länge med Campa, reglagen passade ju inte mig. Brukar du köpa saker som sitter/passar dåligt för tusentals kronor och hoppas att du växer in i dem?

Nope, jag har kört med ShimaNO och det var ingen höjdare. Det blev Campagnolo efter det.

Ett tips är att styrets utformning har stoor betydelse för var man lägger sin hand.

Som sagt, det gäller att köpa ett lämpligt styre och sedan ställa styre o reglage.

Jag har en lekkamrat som har en stelopererad tumme som inte klarar Campas reglage, men han är lite invalid.
Jag kan stå upp o hålla ovanifrån i handtagen och ändå växla o

"Jag kan stå upp o hålla ovanifrån i handtagen och ändå växla o bromsa."

Är det det som kallas "tummen mitt i handen"? 😉

Edit för att visa vad jag svarade på..

Har i för sig kört med Shimano i alla år men det verkar ju som om Campa har tagit fram växelhandtag för cyklister som ligger i bocken hela tiden. Sån är inte jag, det blir nog ingen Campa i fortsättningen heller.

Undrar hur de tänkte...

Fp. David ¤® skrev:
> Jag kan stå upp o hålla ovanifrån i handtagen och ändå växla o bromsa.

Det påståendet skulle jag vilja se bildbevis för, eller ännu hellre en film, innan jag tror på det.