Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHjälp med att välja komponenter l …
You need to log in to create posts and topics.

Egentligen vill jag inte blanda mig i detta religiösa krig, men jag har kört 105-grupp i drygt två år för att sedan byta till Campa chorus.
För *mig* passar Campa bättre än Shimano och jag har inte upplevt några av de problem som Håkan beskriver här. Vad

Jag är ledsen att jag inte deltar i diskussionen men jag har fått 300% kräksjuka. Har mått skit i snart 24h 🙁

Fy fan!

Krya på dig!

Nu har jag äntligen peppar peppar blivit lite bättre från min kräksjuka.
Ang växlar så har jag tänkt om, det lutar mot Red, chorus eller record. Ramen är ju så fin att lägga på ultegra känns fel.
Det negativa med campy är ju tumväxeln men jag vänjer mig

Det finns de som missar växlingar med SRAM när de är stressade.
Se till att hitta ett styre som passar dina händer och reglagen.

Jojo, det sägs ju att Andy Schleck har den nya radiostyrda versionen av Di2 på sin cykel i år, så kan sportdirektören växla från bilen 🙂

Hej Mats.

"Det negativa med campy är ju tumväxeln men jag vänjer mig väl isf."

Ja nu skulle ju jag vilja påstå att det är en av de stora fördelarna med Campa. Hur andra håller i och växlar vet jag inte. Men att det skulle vara en nackdel är för mig lög

Campa på cykeln får vilken hoj som helst att se bättre ut! (H:)
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=8557120d4bfc42b78024462205477b48.jpg&Size=

Är du inne på campa så ger chorus mycket för pengarna, 11-delat, handtagen är supersköna under längr

Daniel Säfström skrev:
> Shimano har den mycket praktiska fördelen att du lättare hittar
> reservdelar ute hos cykelandlare, men ligger efter i
> användarkänsla och slitstyrka.

Användarkänsla antar jag är en personlig reflektion, men skulle du vilja fö

Jag vill slå ett slag för Sram.
Grymt nöjd med dem, och som jag känner nu kommer jag aldrig gå ifrån dem. Innan hade jag Shimano, jag tyckte det var ok men ibland under stressade situationer blev det dumt när man hade broms och växling i samma grepp. Nack