Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHjälp med att välja komponenter l …
You need to log in to create posts and topics.

"Men jag upplevde också problem att nå alla reglage i alla positioner, vilket jag aldrig upplevt med Sram."

Mmmm Stefan. Det reglaget som uppfyller detta. Det skulle jag vilja se;)
Mig veterligen så finns det inget reglage som går att manövrera från "Böj

P. Ok, det finns vissa positioner där man inte når växelhandtaget, men om jag ska förtydliga mig: Jag har aldrig haft några problem att nå växelhandtagen från styret som är parallellt med styrstammen 😉

/Stefan

Stefan Andréasson skrev:
> Nackdelen som en del upplever med Sram kontra Shimano
> är att Sram låter lite mer

Inte enbart det, tester visar att även Red växlar sämre än tom 105
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=943651#p943940

P . skr

Jo, med Shimano Di2 kan man få flera växelreglage på styret. Man KAN ju också montera extra bromshandtag typ cykelcross om man verkligen vill ha dubbelkommando. Så det är tekniskt möjligt.

(Jag har Shimano, men jag är ateist... mina cyklar är till för at

Håkan skrev:
"Användarkänsla antar jag är en personlig reflektion, men skulle du vilja förtydliga vad menar när du skriver att Shimano ligger efter i slitstyrka?"

Solklart är det personliga reflektioner över hela linjen eftersom jag inte besitter någon o

HåkanC: Men på vilket sätt skulle Red växla sämre än 105?
Tyvärr fattar jag tyska alldeles för dåligt för att förstå vad som står i dessa diagram.

/Stefan

Hej Håkan.

"Titta hos Shimano.com, där finns det, även Campa har det (men du kan inte köpa deras).
Formellt blir det väl iofs mer än ETT reglage, men vill man kan man nå det " i alla positioner"."

Precis som med bromsarna på cx:en. De når man men det är

"Tyvärr fattar jag tyska alldeles för dåligt för att förstå vad som står i dessa diagram."

Tyskarna tänker tvärt om än vad vi gör när det gäller betyg. 1 Är bra och 5 Är mindre bra. Som ett hundra meterslopp. 1:an vinner och ja du förstår.

Så jag förtå

Hur många här kör SRAM då?

De har ju sponsrat in sig his proffslagen ganska hårt och proffs och amatörer tycks eniga i användarvänligheten. Men vad vet vi om livslängden på delarna? Jag tycker det börjar komma fler och fler historier på nätet som pekar i

Daniel:
Eftersom man inte kan använda två cyklar vare sig samtidigt och på saqmma sätt så är inte din erfarenhet särskilt generellt gilitig.

Tester där alla kedjor testas på samma sätt är det enda sättet att få mer likvärdiga förutsättningar.
I nummer 2-