Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp med intervall löpning
You need to log in to create posts and topics.

12

Ok, David, det kanske mer gäller skidåkning än cykel.

Det syftade på att enligt en artikel så tillbringar fotbollsspelare 5% (eller vad det nu var) av tiden stående eller gående. Även om en del cyklister hänger en del på bilar, och klungan kan ta det ga

Skillnaden är att när någon blir bortfintad så kallas bårbärare in och "spelet" blåses av.
I cykel så blir du ifrån körd och i bästa fall röntgad efter loppet om du kraschar och kan fortfarande ta dig fram på en cykel.
Det kan de flesta cyklister trots f

Per -> Jag försvarade mer mitt inlägg än argumenterade för hur trådskaparen bör träna. Mitt inlägg är främst riktat till personer som leder fotbollsträningar. Huvudfokus ligger på hur man integrerar konditionsträning i träningspasset. Vad man kan utföra m

En riktigt bra artikel om uthållighet är http://www.sportsci.org/2009/ss.htm
även om den inriktar sig mot de traditionella uthållighetsidrotterna så klär den av den rådande övertron på högintensiv träning (t ex för VO2max förbättring), och placerar den dä

De som kör utan progression och periodisering har svårt att nå några lysande resultat.

Jag är väl medveten om artikeln. Om du läser den så ser du att de också tar upp en hel del kring just RPE och upplevd belastning av olika intensiteter. Den gäller även konditionsidrottare på heltid. Har man inte tiden så har man råd att höja RPE lite unde

12