Quote from Guest on 16 June 2009, 20:54Hej!
Nu när Vättern Runt är över hade jag tänkt satsa lite på löpning. Det hade varit kul att kunna testa på att köra ett maraton eller i alla fall ett halvmaraton nästa år. Nästa års Vättern Runt och cyklingen är dock det primära. Men det ena behöver vä
Hej!
Nu när Vättern Runt är över hade jag tänkt satsa lite på löpning. Det hade varit kul att kunna testa på att köra ett maraton eller i alla fall ett halvmaraton nästa år. Nästa års Vättern Runt och cyklingen är dock det primära. Men det ena behöver vä
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 21:04Min spontana tanke är att du skulle behöva vila benen någon dag då o då.. Så att du bygger upp kroppen o inte bryter ner..
Men jag är "bara" amatör..
Min spontana tanke är att du skulle behöva vila benen någon dag då o då.. Så att du bygger upp kroppen o inte bryter ner..
Men jag är "bara" amatör..
Quote from Elias Engqvist on 16 June 2009, 21:07Jogg/Rull ska nog föreställa återhämtning. Gör man det tillräckligt lugnt funkar det nog bra!
Jogg/Rull ska nog föreställa återhämtning. Gör man det tillräckligt lugnt funkar det nog bra!
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 22:19Jepp, det är aktiv vila i mycket lugnt tempo.
Inga andra synpunkter eller förslag?
Jepp, det är aktiv vila i mycket lugnt tempo.
Inga andra synpunkter eller förslag?
Quote from Catharina Brattlin on 16 June 2009, 23:07Du verkar vara van vid stor mängd i veckorna, så det kommer säkert att gå bra, det där. Men Du ville ha synpunkter, och här kommer mina:
Jag hade haft en hel dags vila från träning, förslagsvis onsdagen. En rask promenad fungerar precis lika bra, om inte
Du verkar vara van vid stor mängd i veckorna, så det kommer säkert att gå bra, det där. Men Du ville ha synpunkter, och här kommer mina:
Jag hade haft en hel dags vila från träning, förslagsvis onsdagen. En rask promenad fungerar precis lika bra, om inte
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 23:36Om du är van att träna mycket kan det där nog funka bra. Se till att måndagspasset är extremt lugnt bara, så att du inte är seg i benen till tisdagsintervallerna. Det är bra om de två kvalitetspassen är ganska olika för att ge lite variation. Om det ena ä
Om du är van att träna mycket kan det där nog funka bra. Se till att måndagspasset är extremt lugnt bara, så att du inte är seg i benen till tisdagsintervallerna. Det är bra om de två kvalitetspassen är ganska olika för att ge lite variation. Om det ena ä
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 06:20Hej igen!
Sylvia Stenfelt och Pontus Östlund, tack för era kommentarer.
Jag har tränat ganska mycket tidigare och har sedan jag började träna igen ökat träningen stegvis. Bara knän och så vidare klarar springa mer hoppas jag det ska gå.
Jag hade gjort
Hej igen!
Sylvia Stenfelt och Pontus Östlund, tack för era kommentarer.
Jag har tränat ganska mycket tidigare och har sedan jag började träna igen ökat träningen stegvis. Bara knän och så vidare klarar springa mer hoppas jag det ska gå.
Jag hade gjort
Quote from Catharina Brattlin on 17 June 2009, 09:19Henrik, om Du lovar mig att söndagens cykeldistanspass är jättelugnt, så köper jag Ditt upplägg. 🙂
Du kör ju ett backpass dagen innan och måste kunna tillgodogöra Dig träningen av det passet, som jag själv tycker är tufft för benen. Du vill ju inte bry
Henrik, om Du lovar mig att söndagens cykeldistanspass är jättelugnt, så köper jag Ditt upplägg. 🙂
Du kör ju ett backpass dagen innan och måste kunna tillgodogöra Dig träningen av det passet, som jag själv tycker är tufft för benen. Du vill ju inte bry
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 10:18Det ser bra ut. För att fortsätta tjata om tisdagsintervallerna så lönar det sig verkligen att se till att vara ordentligt återhämtad till det passet, annars är det svårt att köra effektiva intervaller. Om det är en lugn form av yoga går det säkert bra, m
Det ser bra ut. För att fortsätta tjata om tisdagsintervallerna så lönar det sig verkligen att se till att vara ordentligt återhämtad till det passet, annars är det svårt att köra effektiva intervaller. Om det är en lugn form av yoga går det säkert bra, m
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 13:17Jag slås lite av
"löpning distans 2-3h"Det låter lite mastigt för en som inte sprungit marathon (för det har du inte eller är jag helt ute och cyklar). Att vara ute och springa 3h gör jag typ aldrig som träning...
Ett hett tips kan vara att springa ti
Jag slås lite av
"löpning distans 2-3h"
Det låter lite mastigt för en som inte sprungit marathon (för det har du inte eller är jag helt ute och cyklar). Att vara ute och springa 3h gör jag typ aldrig som träning...
Ett hett tips kan vara att springa ti