Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 13:20Det där 2:a schemat ser ju riktigt bra ut. Du skulle kunna byta backpasset mot ett lite längre distanspass varannan vecka? 12-15 km strax utanför bekvämlighets zonen men absolut ingen toksatsning.
Intervaller är the shit! Gå igång långsamt med intervalle
Det där 2:a schemat ser ju riktigt bra ut. Du skulle kunna byta backpasset mot ett lite längre distanspass varannan vecka? 12-15 km strax utanför bekvämlighets zonen men absolut ingen toksatsning.
Intervaller är the shit! Gå igång långsamt med intervalle
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 08:30"Det låter lite mastigt för en som inte sprungit marathon "
Där tycker jag att du är ute och cyklar faktsikt. Allt handlar om HUR man springer. Det är skillnad på att jogga 20km på 2:30 och att maxa 40km på 3h. Det har inget som helst med att har sprungi
"Det låter lite mastigt för en som inte sprungit marathon "
Där tycker jag att du är ute och cyklar faktsikt. Allt handlar om HUR man springer. Det är skillnad på att jogga 20km på 2:30 och att maxa 40km på 3h. Det har inget som helst med att har sprungi
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 17:09Linda. Jag är ingen förordare av att spinga sjukt långsamt sjukt länge, jag tycker inte det ger tillräckligt tillbaka.
Exempel: Jag skitar på på en sub 3h mara. Jag springer aldrig längre än 35km. Jag springer aldrig långsammare än 4:45 på långpassen. Ja
Linda. Jag är ingen förordare av att spinga sjukt långsamt sjukt länge, jag tycker inte det ger tillräckligt tillbaka.
Exempel: Jag skitar på på en sub 3h mara. Jag springer aldrig längre än 35km. Jag springer aldrig långsammare än 4:45 på långpassen. Ja
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 19:28Kalle, Haha! Skön inställning. Men om man har ett annat mål än att springa en mara på under 3h då?
Kalle, Haha! Skön inställning. Men om man har ett annat mål än att springa en mara på under 3h då?
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 19:35Min målsättning är att kuta en mara utan att vara skadad/må illa/skitastel dagen efter å för det så joggar/kutar/streakar jag mer än 160 km varje månad....då funkar det super-duper. Å joggar/kutar/streakar jag mer än 200 km så kan jag kosta på mig att öpp
Min målsättning är att kuta en mara utan att vara skadad/må illa/skitastel dagen efter å för det så joggar/kutar/streakar jag mer än 160 km varje månad....då funkar det super-duper. Å joggar/kutar/streakar jag mer än 200 km så kan jag kosta på mig att öpp
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 20:00"Min målsättning är att kuta en mara utan att vara skadad/må illa/skitastel dagen efter "
Sund målsättning. Jag snor den rakt av som en delmålsättning för mig!
"Min målsättning är att kuta en mara utan att vara skadad/må illa/skitastel dagen efter "
Sund målsättning. Jag snor den rakt av som en delmålsättning för mig!
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 21:12Linda, samma upplägg funkar för mara under 3:15 också 😉
Linda, samma upplägg funkar för mara under 3:15 också 😉
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 21:21Kalle, hahaha! Om man hellre vill springa säg Swiss alpine 78k. Funkar det då också? 😉
Kalle, hahaha! Om man hellre vill springa säg Swiss alpine 78k. Funkar det då också? 😉
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 21:27Jag hade, som Sylvia var inne på, lagt till lite strka för ben, knän och bål, tex utfalssteg, knäböj, tåhävningar, plankan...och varför inte lite teknikövningar 🙂
Jag hade, som Sylvia var inne på, lagt till lite strka för ben, knän och bål, tex utfalssteg, knäböj, tåhävningar, plankan...och varför inte lite teknikövningar 🙂
Quote from Tomas Persson on 25 June 2009, 00:41HUa, jag blir nästan skräckslagen av att se vilka monsterpass ni ger er ut på...tänker att jag aldrig kommer att lära mig löpträna..(H)
Hur som helst: Vem kan ge mig bra tips på hur jag på bästa sätt kan "lära" mig löpträna? Jag skulle så gärna vilja spri
HUa, jag blir nästan skräckslagen av att se vilka monsterpass ni ger er ut på...tänker att jag aldrig kommer att lära mig löpträna..(H)
Hur som helst: Vem kan ge mig bra tips på hur jag på bästa sätt kan "lära" mig löpträna? Jag skulle så gärna vilja spri