Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 17:50Tillbaks i cykeldjungeln då...
Min senaste idé är att låta bygga en cykel. Jag kan få hjälp med det till ett vettigt pris (av någon som egentligen inte har tid, så jag ställer alla mina enerverande frågor här istället). Min tanke är nu då att sätta mina
Tillbaks i cykeldjungeln då...
Min senaste idé är att låta bygga en cykel. Jag kan få hjälp med det till ett vettigt pris (av någon som egentligen inte har tid, så jag ställer alla mina enerverande frågor här istället). Min tanke är nu då att sätta mina
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 18:20Så du säger att jag ska ha lite is i magen?
I vilket syfte kommer jag att vilja byta hjul mellan cross och racer? Jag ifrågasätter inte, bara undrar för att jag inte förstår. Nu har jag inga jättefina hjul på racern men jag tvivlar på att jag kommer vil
Så du säger att jag ska ha lite is i magen?
I vilket syfte kommer jag att vilja byta hjul mellan cross och racer? Jag ifrågasätter inte, bara undrar för att jag inte förstår. Nu har jag inga jättefina hjul på racern men jag tvivlar på att jag kommer vil
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 19:21Ultegra är på intet vis jämförbar med Chorus. Har båda grupperna och Chorus är en mycket bättre grupp. Växlar mycket snabbare, säkrare och är helt befriad från "svampighet". Behöver aldrig pilla med inställningar och bakväxeln klarar en riktigt sned kedje
Ultegra är på intet vis jämförbar med Chorus. Har båda grupperna och Chorus är en mycket bättre grupp. Växlar mycket snabbare, säkrare och är helt befriad från "svampighet". Behöver aldrig pilla med inställningar och bakväxeln klarar en riktigt sned kedje
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 19:39Tack Magnus! Det var ungefär det jag tänkte, att det skulle "räcka" med Centaur eller Rival.
Ingen som har en åsikt om att sätta Ultegran på en cross? Jag är ju egentligen nöjd med den, när det fungerar. Men varje år i början av säsongen är den bångstyri
Tack Magnus! Det var ungefär det jag tänkte, att det skulle "räcka" med Centaur eller Rival.
Ingen som har en åsikt om att sätta Ultegran på en cross? Jag är ju egentligen nöjd med den, när det fungerar. Men varje år i början av säsongen är den bångstyri
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 19:55Javisst ja, en sak till.
Kan jag använda min Ultegrabroms tillsammans med SRAM? Den passar ju inte till cross ändå. Känns onödigt att köpa nytt om det inte behövs.
Javisst ja, en sak till.
Kan jag använda min Ultegrabroms tillsammans med SRAM? Den passar ju inte till cross ändå. Känns onödigt att köpa nytt om det inte behövs.
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 19:59Ja, det fungerar bra.
Ja, det fungerar bra.
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 20:00Tycker det låter som att du skulle behöva en växeljustering och lite smörjning.
Har kört shimano och kör nu SRAM red.Shimano grejjerna har aldrig krånglat eller låtit illa när jag har haft justerade växlar och välsmord kedja.
Tycker personligen att SR
Tycker det låter som att du skulle behöva en växeljustering och lite smörjning.
Har kört shimano och kör nu SRAM red.
Shimano grejjerna har aldrig krånglat eller låtit illa när jag har haft justerade växlar och välsmord kedja.
Tycker personligen att SR
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 20:16Mina växlar blir justerade i tid och otid. Har en cykelkompis som kan sina grejer som brukar skruva åt mig. Men något är fel med bakväxeln. Han har haft isär allting, bytt kedja, bytt kassett och fan och hans moster vet vad han gjort mer.
Och eftersom ja
Mina växlar blir justerade i tid och otid. Har en cykelkompis som kan sina grejer som brukar skruva åt mig. Men något är fel med bakväxeln. Han har haft isär allting, bytt kedja, bytt kassett och fan och hans moster vet vad han gjort mer.
Och eftersom ja
Quote from Rasmus Olsson on 23 May 2013, 20:33Skrammel och knak har med hur du underhållit dina prylar, eller brist på underhåll, inte vem som tillverkat dom. Ge mer kärlek till din cykel, så kommer den lira lika fint som vilket obskyrt märke som helst.
Skrammel och knak har med hur du underhållit dina prylar, eller brist på underhåll, inte vem som tillverkat dom. Ge mer kärlek till din cykel, så kommer den lira lika fint som vilket obskyrt märke som helst.
Quote from Rasmus Olsson on 23 May 2013, 20:38Nu när jag sett bild på din cykel i en tråd i singelgruppen kan jag förstå att du har problem med din bakväxel. Du har alldeles för mycket vajerhölje bak till bakväxeln. Korta ned den till rätt längd, så kommer du få renare växling.
Du skrev att din meka
Nu när jag sett bild på din cykel i en tråd i singelgruppen kan jag förstå att du har problem med din bakväxel. Du har alldeles för mycket vajerhölje bak till bakväxeln. Korta ned den till rätt längd, så kommer du få renare växling.
Du skrev att din meka