Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 15:20Utan att lägga mig i de religösa fundamentalistiska frågorna så vill jag bara berätta att jag till i år böt ut min shimano(mix)grupp till nya Sram Red reglage och nya Sram Force växlar plus nya vajrar och höljen. Har haft NOLL problem. Funkar klockrent va
Utan att lägga mig i de religösa fundamentalistiska frågorna så vill jag bara berätta att jag till i år böt ut min shimano(mix)grupp till nya Sram Red reglage och nya Sram Force växlar plus nya vajrar och höljen. Har haft NOLL problem. Funkar klockrent va
Quote from Berit Bengtson on 26 May 2013, 18:08Om växlarna måste justeras ofta, och de trots det inte vill bli riktigt bra,
eller förbli bra särskilt länge, finns det några saker man bör kontrollera, och ev åtgärda.
Att byta hela gruppen kan förstås vara kul, men kostar en hel del.1-Att växelörat är
Om växlarna måste justeras ofta, och de trots det inte vill bli riktigt bra,
eller förbli bra särskilt länge, finns det några saker man bör kontrollera, och ev åtgärda.
Att byta hela gruppen kan förstås vara kul, men kostar en hel del.
1-Att växelörat är
Quote from Funbeat user on 26 May 2013, 20:34Visst kan ha du rätt i det Håkan C. Fast i mitt fall var allt var nytt med Shimano gruppen och sen lika nytt med Sram gruppen. Shimano är säkert bra grejer bara det att jag upplever Sram som bättre grejer och det var väl det jag ville ha sagt 🙂
Visst kan ha du rätt i det Håkan C. Fast i mitt fall var allt var nytt med Shimano gruppen och sen lika nytt med Sram gruppen. Shimano är säkert bra grejer bara det att jag upplever Sram som bättre grejer och det var väl det jag ville ha sagt 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 07:31Ingen av de tre stora märkenas komponentgrupper ska behöva täta justeringar om de är rätt installerade, alla har goda egenskaper vad det gäller växling och bromsning (sen är det en annan sak att campa helt enkelt är bäst, sexigast och vackrastt! 🙂 ), d
Ingen av de tre stora märkenas komponentgrupper ska behöva täta justeringar om de är rätt installerade, alla har goda egenskaper vad det gäller växling och bromsning (sen är det en annan sak att campa helt enkelt är bäst, sexigast och vackrastt! 🙂 ), d
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 10:20Ja, vedlikehold og skötsel er undervurdert ..????
Ja, vedlikehold og skötsel er undervurdert ..????
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 10:55Jag kan i alla fall intyga att Ninas cykel får mycket kärlek. 🙂
Jag kan i alla fall intyga att Ninas cykel får mycket kärlek. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 21:14Nu tolkas det ju in saker i inläggen som inte hör hemma där. Jag har inte bytt grupp pga dåligt justerade växlar utan bytet berodde på annat. Men jag kan glatt konstatera att det var ett riktigt lyft att gå från Shimano till Sram och det var det som jag v
Nu tolkas det ju in saker i inläggen som inte hör hemma där. Jag har inte bytt grupp pga dåligt justerade växlar utan bytet berodde på annat. Men jag kan glatt konstatera att det var ett riktigt lyft att gå från Shimano till Sram och det var det som jag v