Quote from Guest on 24 September 2007, 14:24Hejsan,
Behöver lite råd från "proffsen".Har sedan ca två månader sedan börjat löpträna regelbundet, springer 1 mil varannan dag. Har även införskaffat pulsklocka för att kunna hålla lite koll. Min max puls ligger runt 185 och mitt "problem" är att jag
Hejsan,
Behöver lite råd från "proffsen".
Har sedan ca två månader sedan börjat löpträna regelbundet, springer 1 mil varannan dag. Har även införskaffat pulsklocka för att kunna hålla lite koll. Min max puls ligger runt 185 och mitt "problem" är att jag
Quote from Funbeat user on 24 September 2007, 14:34Hej Thomas,
Springer du så fort du kan eller menar du att pulsen går upp på
100 %??
För om det handlar om max fart, så kan du väl bara springa lite saktare? 😀
Om det däremot är pulsen...så tror jag bara att den är felinställd..
Du har kanske högre maxp
Hej Thomas,
Springer du så fort du kan eller menar du att pulsen går upp på
100 %??
För om det handlar om max fart, så kan du väl bara springa lite saktare? 😀
Om det däremot är pulsen...så tror jag bara att den är felinställd..
Du har kanske högre maxp
Quote from Funbeat user on 24 September 2007, 14:37Jag springer så fort jag kan för att orka hålla i en mil. Du har helt rätt, det är bara för mig att springa långsammare men jag vill helst inte då jag gillar att hålla det tempo jag gör. Problemet är att jag ofta får höra ett det inte är rätt att köra så
Jag springer så fort jag kan för att orka hålla i en mil. Du har helt rätt, det är bara för mig att springa långsammare men jag vill helst inte då jag gillar att hålla det tempo jag gör. Problemet är att jag ofta får höra ett det inte är rätt att köra så
Quote from mårten jansson on 24 September 2007, 15:30Jag tror inte att du kör så hårt, utan även jag tror att maxpulsen är fel uträknad.
Jag tror inte att du kör så hårt, utan även jag tror att maxpulsen är fel uträknad.
Quote from Funbeat user on 24 September 2007, 15:48Tack för råd, ska mäta om min maxpuls. Kan man, om man springer en mil varannan dag, köra så hårda pass att det snarare bryter ned än bygger upp??
(jag ger mig inte :-))
Tack för råd, ska mäta om min maxpuls. Kan man, om man springer en mil varannan dag, köra så hårda pass att det snarare bryter ned än bygger upp??
(jag ger mig inte :-))
Quote from mårten jansson on 24 September 2007, 15:51Du KAN inte springa 50 minuter på en så hög puls. Inte för att det är för ofta utan för att du helt enkelt inte klarar av det. Man kan inte hålla så hög puls så länge.
Du KAN inte springa 50 minuter på en så hög puls. Inte för att det är för ofta utan för att du helt enkelt inte klarar av det. Man kan inte hålla så hög puls så länge.
Quote from Funbeat user on 24 September 2007, 16:05Mao så kan man inte träna för "hårt" utan det är bara att ge järnet och all träning oavsett intensitet och intervall är av godo. Uppbyggande och inte nedbrytande så länge som man vilar emellan passen.......
Mao så kan man inte träna för "hårt" utan det är bara att ge järnet och all träning oavsett intensitet och intervall är av godo. Uppbyggande och inte nedbrytande så länge som man vilar emellan passen.......
Quote from mårten jansson on 24 September 2007, 16:11Du kan träna hårt utan att ligga över 90%. Om vi istället börjar prata intervaller (där du ju under intervallerna kan komma upp i en hög procent av maxpuls) säger de ju att man inte ska göra det allt för ofta - där ska jag nog be någon annan svara.
Men
Du kan träna hårt utan att ligga över 90%. Om vi istället börjar prata intervaller (där du ju under intervallerna kan komma upp i en hög procent av maxpuls) säger de ju att man inte ska göra det allt för ofta - där ska jag nog be någon annan svara.
Men
Quote from Funbeat user on 24 September 2007, 16:17Jag springer inte i intervaller utan försöker hålla max fart under en mil. Det är kanske med detta som med det mesta som rör kropp & hälsa, så länge som det känns ok så är det bara att köra...
Tack för värdefulla inlägg 😀
Jag springer inte i intervaller utan försöker hålla max fart under en mil. Det är kanske med detta som med det mesta som rör kropp & hälsa, så länge som det känns ok så är det bara att köra...
Tack för värdefulla inlägg 😀
Quote from mårten jansson on 24 September 2007, 16:19Ju mer man tränar desto mer uppmärksam måste man vara på sin kropp. Det som är vanligt inom löpning är ju att man ökar på träningen för fort och drar på sig skador. I övrigt är det ju överträning att vara uppmärksam på... Lycka till 🙂
Ju mer man tränar desto mer uppmärksam måste man vara på sin kropp. Det som är vanligt inom löpning är ju att man ökar på träningen för fort och drar på sig skador. I övrigt är det ju överträning att vara uppmärksam på... Lycka till 🙂