Quote from Guest on 17 February 2011, 17:32Vad är det för nackdelar med att ha högprofilshjul när man kör linje?
Jag kör mestadels i distans i klunga, har man då någon fördel av ett par coola carbonhjul med högre profil mer än att det ser fräckare ut?
Vad är det för nackdelar med att ha högprofilshjul när man kör linje?
Jag kör mestadels i distans i klunga, har man då någon fördel av ett par coola carbonhjul med högre profil mer än att det ser fräckare ut?
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 17:42Man hörs ju också
Man hörs ju också
Quote from Lars Ekegård on 17 February 2011, 20:04Högre vikt.
Lite känsligare för sidvind.
Högre vikt.
Lite känsligare för sidvind.
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 21:31Du har nytta av aeroeffekterna på varenda blåskylt...
Du har nytta av aeroeffekterna på varenda blåskylt...
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 21:41Kan vara sämre komfort på högprofilshjulen.
Behöver inte vara så, men kan vara så;)Sen har vi vikten och viss känslighet för viss vind.
Vänligen
P.
Kan vara sämre komfort på högprofilshjulen.
Behöver inte vara så, men kan vara så;)
Sen har vi vikten och viss känslighet för viss vind.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 22:34Kan vara ansträngande för plånboken. 😉
Kan vara ansträngande för plånboken. 😉
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:01Kan vara svårare att manöverera om det är en teknisk bana. Ska man mata raksträcka är det ju dock gött o ha på ett par feta carbonhjul. Rätt hjul för tillfället alltså.
Kan vara svårare att manöverera om det är en teknisk bana. Ska man mata raksträcka är det ju dock gött o ha på ett par feta carbonhjul. Rätt hjul för tillfället alltså.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:28OM det är bättre (läs mindre) vindmotstånd i dem, så tjänar man väl när man drar i klungan.
OM det är bättre (läs mindre) vindmotstånd i dem, så tjänar man väl när man drar i klungan.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:28"Kan vara ansträngande för plånboken."
En cykelpryl kan aldrig vara en ansträning för plånboken. Om det är det så har man gjort en felprioritering och troligen lagt pengarna på helt onödiga prylar, som inte har med cykling att göra 😉
Vänligen.
P.
"Kan vara ansträngande för plånboken."
En cykelpryl kan aldrig vara en ansträning för plånboken. Om det är det så har man gjort en felprioritering och troligen lagt pengarna på helt onödiga prylar, som inte har med cykling att göra 😉
Vänligen.
P.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:36Sen är frågan vad som denfinieras som högprofill 30-40-60-80 eller mer? ju högre profil desto svårare manövrering under kraftig sidvind.
Fälg helt i kolfiber brukar innebära sämre bromsverkan framför allt i regn och käver tubdäck som ger högre kostnader.
Sen är frågan vad som denfinieras som högprofill 30-40-60-80 eller mer? ju högre profil desto svårare manövrering under kraftig sidvind.
Fälg helt i kolfiber brukar innebära sämre bromsverkan framför allt i regn och käver tubdäck som ger högre kostnader.