Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 16:02och ner i backen helst
och ner i backen helst
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 16:36Via däcket och en slang, på ett eller annat sätt.
Vänligen
P.
Via däcket och en slang, på ett eller annat sätt.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 17:25Håkan;
Jag hävdar fortfarande att tunga hjul är tröga.
Likt ett svänghjul kan tunga hjul lagra in energi. Snabba hastighets ökningar blir helt klart lidande. Dessutom blir gyrokrafterna större och cykeln blir trögare.
Om du skall spurta så tillför du en
Håkan;
Jag hävdar fortfarande att tunga hjul är tröga.
Likt ett svänghjul kan tunga hjul lagra in energi. Snabba hastighets ökningar blir helt klart lidande. Dessutom blir gyrokrafterna större och cykeln blir trögare.
Om du skall spurta så tillför du en
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 17:37Nå finnes det vel også litt oppforsbakka i Sverige også, og da er det trevlig med noen superlette hjul.
Det blir litt vanskelig og skifte hele tiden. Og da er alternativet at de lette sitter på hele tiden.
Carbon felger på 1700gr er sikkert bra til ban
Nå finnes det vel også litt oppforsbakka i Sverige også, og da er det trevlig med noen superlette hjul.
Det blir litt vanskelig og skifte hele tiden. Og da er alternativet at de lette sitter på hele tiden.
Carbon felger på 1700gr er sikkert bra til ban
Quote from Berit Bengtson on 21 February 2011, 18:06Nisse:
Om allt annat är lika är (självklart) tyngre hjul trögare.Men om den högre vikten samtidigt innebär bättre aerodynamik, så kommer de mer aerodynamiska hjulen att vara snabbare.
Även vid accelerationer och spurter.
Åtminstone så länge avgörandet s
Nisse:
Om allt annat är lika är (självklart) tyngre hjul trögare.
Men om den högre vikten samtidigt innebär bättre aerodynamik, så kommer de mer aerodynamiska hjulen att vara snabbare.
Även vid accelerationer och spurter.
Åtminstone så länge avgörandet s
Quote from Berit Bengtson on 21 February 2011, 18:28Daniel Säfström skrev:
> Fälg helt i kolfiber brukar innebära sämre bromsverkan framför
> allt i regn och käver tubdäck som ger högre kostnader.Tubdäck har även sina nackdelar, förutom kostnaden och kränglet med att laga en punka så har de (ofta) även
Daniel Säfström skrev:
> Fälg helt i kolfiber brukar innebära sämre bromsverkan framför
> allt i regn och käver tubdäck som ger högre kostnader.
Tubdäck har även sina nackdelar, förutom kostnaden och kränglet med att laga en punka så har de (ofta) även
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 18:29Nej de har nog inte fel utrustning, de försöker ju få upp farten så mycket som möjligt.
"Om du skall spurta så tillför du energi under en relativt lång tid den energin hjälper även till att hålla farten, men den reagerar långsammare, men massan kan var t
Nej de har nog inte fel utrustning, de försöker ju få upp farten så mycket som möjligt.
"Om du skall spurta så tillför du energi under en relativt lång tid den energin hjälper även till att hålla farten, men den reagerar långsammare, men massan kan var t
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 18:36Då borde de köra med dischjul fram också, enligt ditt resonemang. Det gör de inte.
Då borde de köra med dischjul fram också, enligt ditt resonemang. Det gör de inte.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 18:44Vem resonemang ?
Jag förespråkar lätta hjul 😉
De har fler fördelar än tunga ...
Vem resonemang ?
Jag förespråkar lätta hjul 😉
De har fler fördelar än tunga ...
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 18:52TOURing
TOURing