Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 14:20Det kommer bli ännu ett par osexiga Mavic Open Pro fälgar i sommar.
Tråkiga, osexiga osnygga men väldigt bra hjul . För att det inte skall bli för billigt så tänker jag ha Dura Ace nav.
Det kommer bli mitt 3:e par , men jag kan inte komma på något bättr
Det kommer bli ännu ett par osexiga Mavic Open Pro fälgar i sommar.
Tråkiga, osexiga osnygga men väldigt bra hjul . För att det inte skall bli för billigt så tänker jag ha Dura Ace nav.
Det kommer bli mitt 3:e par , men jag kan inte komma på något bättr
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 14:42Funderingarna ligger åt ett par Reynolds Assault eller Strike, cosmic carbon har också varit med i funderingarna.
Funderingarna ligger åt ett par Reynolds Assault eller Strike, cosmic carbon har också varit med i funderingarna.
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 00:59Daniel Säfström:
Fälg helt i kolfiber brukar innebära sämre bromsverkan framför allt i regn och kräver tubdäck som ger högre kostnader.-Du är medveten om att det finns hjul i helkolfiber byggda för kanttrådsdäck numera va?
Daniel Säfström:
Fälg helt i kolfiber brukar innebära sämre bromsverkan framför allt i regn och kräver tubdäck som ger högre kostnader.
-Du är medveten om att det finns hjul i helkolfiber byggda för kanttrådsdäck numera va?
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 18:05Ja det känner jag till, har dock ingen erfarenhet av dessa. Borde vara ett intressant och ekonomiskt alternativ om man inte vill använda tuber. Men tubdäck har ju sina fördelar så det hänger väl på hur hjulen ska användas i vanlig ordning. Nisse Mandus va
Ja det känner jag till, har dock ingen erfarenhet av dessa. Borde vara ett intressant och ekonomiskt alternativ om man inte vill använda tuber. Men tubdäck har ju sina fördelar så det hänger väl på hur hjulen ska användas i vanlig ordning. Nisse Mandus va
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 11:11Skall man ha högprofilare så skall det vara tubisar, annars känns det fel ...
Är det " finhjul" eller snygga tränings och fikahjul vi snackar om ?
I en klunga på ett linjelopp har nog inte profilen så stor betydelse.
Tunga hjul blir trögare när det är
Skall man ha högprofilare så skall det vara tubisar, annars känns det fel ...
Är det " finhjul" eller snygga tränings och fikahjul vi snackar om ?
I en klunga på ett linjelopp har nog inte profilen så stor betydelse.
Tunga hjul blir trögare när det är
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 15:38Tanken är att det skall vara snygga, snabba träningshjul;)
Det där med tubisar...lutar nog mer åt kanttråd ändå!
Tanken är att det skall vara snygga, snabba träningshjul;)
Det där med tubisar...lutar nog mer åt kanttråd ändå!
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 16:43Mavic har ju en del kolfiber-högprofilhjul för kanttrådsdäck och med praktisk bromsyta i alu, t.ex.:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=2&artgrp=6701&funk=visa_artikel&artnr=MAV0143-SET-ED11r
Mavic har ju en del kolfiber-högprofilhjul för kanttrådsdäck och med praktisk bromsyta i alu, t.ex.:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=2&artgrp=6701&funk=visa_artikel&artnr=MAV0143-SET-ED11r
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 22:38Dessa finns med i urvalet, fast helcarbon är ganska så sexigt 😉
Dessa finns med i urvalet, fast helcarbon är ganska så sexigt 😉
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 08:19Förmodligen så missar jag något. Men när jag tittade på Mavichjulen i Daniels länk, så väger de ju lika mycket som ett par lågprishjul men kostar 3 ggr så mycket.
Vad får man av dessa kolfiberhjul som man inte får med ett par lågpris från Mavic, dvs, Aks
Förmodligen så missar jag något. Men när jag tittade på Mavichjulen i Daniels länk, så väger de ju lika mycket som ett par lågprishjul men kostar 3 ggr så mycket.
Vad får man av dessa kolfiberhjul som man inte får med ett par lågpris från Mavic, dvs, Aks
Quote from Berit Bengtson on 21 February 2011, 08:21Daniel:
Kolfiber, förlåt karrbåån menade jag förstås
Daniel:
Kolfiber, förlåt karrbåån menade jag förstås