Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 14:24Intressant sko. Den verkar optimerad för bergsultror med mycket uppförs- och nedförslöpning och utan alltför mycket tekniska terränginslag. Springer man 100 km på bergsstigar är man nog tacksam för heldämpningen.
För att ändå behålla känslan mot underla
Intressant sko. Den verkar optimerad för bergsultror med mycket uppförs- och nedförslöpning och utan alltför mycket tekniska terränginslag. Springer man 100 km på bergsstigar är man nog tacksam för heldämpningen.
För att ändå behålla känslan mot underla
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 18:07Alltså, jag springer ju stenig terräng med min Mudclaw 270 (som väger 270g). Och då är det ändå en bekväm mängdsko. Som Fredrik säger, så är 212 lite mer tävlingssko.
Så hur en sko som väger över 300 g kan anses vara lätt, begriper jag inte. Oavsett terr
Alltså, jag springer ju stenig terräng med min Mudclaw 270 (som väger 270g). Och då är det ändå en bekväm mängdsko. Som Fredrik säger, så är 212 lite mer tävlingssko.
Så hur en sko som väger över 300 g kan anses vara lätt, begriper jag inte. Oavsett terr
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 19:53Jag kan inte så mycket om vikt på skor och så så jag tycker att 320 g för ett par skor var ganska lite 🙂 Hur lite kan de väga egentligen?
Jag kan inte så mycket om vikt på skor och så så jag tycker att 320 g för ett par skor var ganska lite 🙂 Hur lite kan de väga egentligen?
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 20:16Eftersom Hoka benämner skon som en "trailsko", alltså inte en renodlad terrängsko, så ligger nog viktjämförelsen mer mot vanliga heldämpade löpskor. En trail på 60 - 160 km nere på kontinenten eller här hos oss går ofta till betydande delar på asfalt och
Eftersom Hoka benämner skon som en "trailsko", alltså inte en renodlad terrängsko, så ligger nog viktjämförelsen mer mot vanliga heldämpade löpskor. En trail på 60 - 160 km nere på kontinenten eller här hos oss går ofta till betydande delar på asfalt och
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 20:44Ännu en sak jag har fått upp ögonen för.
På 80-talet var nog kroppsvikten av större betydelse.
Då sas det att 1kg motsvarade ca. 3 minuter på ett marathonlopp.
Hur mycket mina löparskor då vägde vet jag ej.
De var dock bekväma.
Liksom de, jag nu använd
Ännu en sak jag har fått upp ögonen för.
På 80-talet var nog kroppsvikten av större betydelse.
Då sas det att 1kg motsvarade ca. 3 minuter på ett marathonlopp.
Hur mycket mina löparskor då vägde vet jag ej.
De var dock bekväma.
Liksom de, jag nu använd
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 21:37Linnea:
En av de absolut lättaste skorna är Nike Zoom Matumbo, de väger ca 95 gram per sko. Man använder dem på bana 5000 - 10000 meter.
I klassen asfaltskor för tävling finns de lite tunnare modeller som typiskt springs med upp till 10 kilometer, och d
Linnea:
En av de absolut lättaste skorna är Nike Zoom Matumbo, de väger ca 95 gram per sko. Man använder dem på bana 5000 - 10000 meter.
I klassen asfaltskor för tävling finns de lite tunnare modeller som typiskt springs med upp till 10 kilometer, och d
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 21:42Då har man lärt sig nåt nytt idag med 🙂 Tackar
Då har man lärt sig nåt nytt idag med 🙂 Tackar
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 14:19Det är jätte individuellt vad som passar. Samt vad för sorts lopp/längd (Jaaaa vilken tur att jag förtydligar det för er!). Jag har lagt ner några timmar i dessa skor och tänkte dela med mig av min erfarenhet av just dom. Det hade jag gillat om jag var er
Det är jätte individuellt vad som passar. Samt vad för sorts lopp/längd (Jaaaa vilken tur att jag förtydligar det för er!). Jag har lagt ner några timmar i dessa skor och tänkte dela med mig av min erfarenhet av just dom. Det hade jag gillat om jag var er
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 12:49Denna padda ( trådskaparen ) till sko har klarat sig alldeles förträffligt.
Placerar sig i topp både på tuffa långa terränglopp + flerdagars på platta underlag.
Är nu inne på mitt 3:e par.
Denna padda ( trådskaparen ) till sko har klarat sig alldeles förträffligt.
Placerar sig i topp både på tuffa långa terränglopp + flerdagars på platta underlag.
Är nu inne på mitt 3:e par.
Quote from Elias Engqvist on 6 March 2013, 13:17Annars springer den riktiga toppen i Salomon Sense (Väger 195g) (Kilian Jornet och Emelie Forsberg tex) - jag förstår inte hur någon kan välja detta monster på över 300g om hen ska springa snabbt! Kan det vara en sponsor-grej kanske?
Annars springer den riktiga toppen i Salomon Sense (Väger 195g) (Kilian Jornet och Emelie Forsberg tex) - jag förstår inte hur någon kan välja detta monster på över 300g om hen ska springa snabbt! Kan det vara en sponsor-grej kanske?