Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Och jag hoppar mellan 100% barfota och Hoka.
Med minimalistiska skor har jag också problem med längre sträckor. Det blir 5K max. ett antal veckor.
Med Hoka drog jag 30 mil på 4 dygn utan problem i 1:a försöket. (t+)

Jag har nu sprungit några pass i mina Hoka skor. Jag är överraskad att så till synes klumpiga skor är så pass "lätta" och sköna att springa i.

Intressant tråd, jag har nu läst igenom den och fastnade för en mening:

"Det "MÅSTE" vara en nackdel med tjock

Åhå, och du passerade mig ungefär samtidigt på samma hygge i mina Inovate Mudroc (tror jag)... 2-0 till Hoka där då... eller så är bara jag och Christer lite långsammare än du (just nu) 😉
Tänkte inte på vad du hade på fötterna, borde ha spanat in de där

Hoka är stora och ser omöjliga ut.
För breda,
för tjocka.
Det otroliga är att man mår bra i dessa skor. De känns lugnande.

På ett 6D(agars) i Frankrike avslutat i går fanns de på 1:a och 2:a plats.
Så om elit gillar dem - så varför inte vi som gör så

Undrar vem den andra svensken var 😉
Men alltså drygt 60 mil asfalt på 6 dagar i Hoka skor har gett mig en liten blåsa på högerlilltå, men den beror främst på att min högerfot är större än vänster. Efter att tagit ut innersulan i den skon så slapp jag det

Erik, är det mig du syftar på så var jag ju i en helt annan grupp?! (Men jag är säkert långsammare än Krister, det brukar jag vara)

Christer: Jag trodde du var strax bakom mig på hygget?

Hm, nja, strax o strax då jag tänker efter kanske jag inte var så långt efter ... men det var för att du hade varit vänlig nog att hålla nere farten...

Tråden börjar såhär:
"I tider då trenden går mot det mindre uppbyggda på skofronten ....... "
Detta skrevs för snart 3 år sedan.

Nu tycks trenden ha tvärvänt. Skorna blir bara tjockare och tjockare. Det bästa med den misslyckade ( visa gärna motbevis va

Jag använder mina Hoka som sköna skor till och från lopp och som omväxling vissa träningspass. När det blir dags för mitt första tolvtimmars ska jag ta med dem som ett av mina skoalternativ för då verkar det som att man kan ha nytta av allt fluffet :-).