Quote from Guest on 18 July 2010, 23:06Köpte iPhoneappen C210K (coach to 10 Km) igår och tänkte att jag skulle försöka lära mig springa 1 mil (hatar att spinga och haft ett knä som gjort det svårt men efter 1 års styrketräning av knät är det hyfsat stabilt).
Men visste att jag nog inte skull
Köpte iPhoneappen C210K (coach to 10 Km) igår och tänkte att jag skulle försöka lära mig springa 1 mil (hatar att spinga och haft ett knä som gjort det svårt men efter 1 års styrketräning av knät är det hyfsat stabilt).
Men visste att jag nog inte skull
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 23:16Sakta ner.
Då slipper du näradödenupplevelsen och orkar springa längre. Och orkar du springa längre kommer farten mer eller mindre automatiskt med tiden. Du är i början nu och behöver bara en massa mer mil i benen. Tålamod.
Sakta ner.
Då slipper du näradödenupplevelsen och orkar springa längre. Och orkar du springa längre kommer farten mer eller mindre automatiskt med tiden. Du är i början nu och behöver bara en massa mer mil i benen. Tålamod.
Quote from Marléne Lönnqvist on 18 July 2010, 23:23Sakta ner men då går jag ju fortare 🙂 Har inga problem att gå en mil på 1 h 15 min om jag pinnar på ordentligt och fokuserar.
Idag började jag lite snabbare än vad som var bra dock, trodde ju inte jag skulle springa en mil. Dippade i fart krint 5,5 km
Sakta ner men då går jag ju fortare 🙂 Har inga problem att gå en mil på 1 h 15 min om jag pinnar på ordentligt och fokuserar.
Idag började jag lite snabbare än vad som var bra dock, trodde ju inte jag skulle springa en mil. Dippade i fart krint 5,5 km
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 23:27Korta sträckan lite nu i början för att ge kroppen en chans att anpassa sig till löpningen. Om du vill hålla samma veckovolym så skulle jag hellre springa fler gånger i veckan.
Korta sträckan lite nu i början för att ge kroppen en chans att anpassa sig till löpningen. Om du vill hålla samma veckovolym så skulle jag hellre springa fler gånger i veckan.
Quote from Marléne Lönnqvist on 18 July 2010, 23:33Fast kortar jag sträckan måste jag göra något mer samma dag för att komma upp i min dagliga mil fast det går ju alltid att lösa med lite snabb cykling efteråt.
Hur trappa upp då? Det var liksom det jag hade tänkt använda C210K till men uppenbarligen orka
Fast kortar jag sträckan måste jag göra något mer samma dag för att komma upp i min dagliga mil fast det går ju alltid att lösa med lite snabb cykling efteråt.
Hur trappa upp då? Det var liksom det jag hade tänkt använda C210K till men uppenbarligen orka
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 23:34Du ska inte gå. Det är ett annat rörelsemönster (duh...)
Du ska springa 🙂Tipset är kanske ett eller två korta men snabba löppass under veckan och sen ett lugnt och långt feelgoodpass på helgen.
Du ska inte gå. Det är ett annat rörelsemönster (duh...)
Du ska springa 🙂
Tipset är kanske ett eller två korta men snabba löppass under veckan och sen ett lugnt och långt feelgoodpass på helgen.
Quote from Marléne Lönnqvist on 18 July 2010, 23:41Peter jag kommer aldrig klara att springa hela Ultran däremot vore det kul att orka springa lite då och då de tråkigare sträckorna när nada händer i naturen. Jag är mer en vandringsmänniska, har inga problem att ta långpromenader motsvarande en mara, det
Peter jag kommer aldrig klara att springa hela Ultran däremot vore det kul att orka springa lite då och då de tråkigare sträckorna när nada händer i naturen. Jag är mer en vandringsmänniska, har inga problem att ta långpromenader motsvarande en mara, det
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 23:54Lämna gärna tips på om du hittar bra musik i lämplig bpm 😉 Försöker ständigt utöka min egen spellista.
Lämna gärna tips på om du hittar bra musik i lämplig bpm 😉 Försöker ständigt utöka min egen spellista.
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 00:03Jag vet inte men det känns som om du borde ta det lugnt med knät i början, löpning är som sagt ett helt annat rörelsemönster (även om man joggar i ett raskt promenadtempo så är det inte samma sak för kroppen) och eftersom du haft problem med knäet tidigar
Jag vet inte men det känns som om du borde ta det lugnt med knät i början, löpning är som sagt ett helt annat rörelsemönster (även om man joggar i ett raskt promenadtempo så är det inte samma sak för kroppen) och eftersom du haft problem med knäet tidigar
Quote from Marléne Lönnqvist on 19 July 2010, 00:16Jag har sprungit tidigare ex. med jobbet någon 5 km runda och 8 km runda utan att knät bråkat allt för mycket. Problemet jag har är att ledbanden är för långa och knät blir instabilt. Nu har jag byggt upp muskler runt om efter ett program från sjukgymnast
Jag har sprungit tidigare ex. med jobbet någon 5 km runda och 8 km runda utan att knät bråkat allt för mycket. Problemet jag har är att ledbanden är för långa och knät blir instabilt. Nu har jag byggt upp muskler runt om efter ett program från sjukgymnast