Quote from Marléne Lönnqvist on 19 July 2010, 00:17@Micke det beror väl lite på vad du gillar för musik min spelare innehåller mest Depeche Mode, Nitzer Ebb, Kent odl.
@Micke det beror väl lite på vad du gillar för musik min spelare innehåller mest Depeche Mode, Nitzer Ebb, Kent odl.
Quote from Marléne Lönnqvist on 19 July 2010, 00:29Fast när jag tänker efter kanske jag inte alls vill springa snabbare utan bara längre. Så är det ju med mina promenader. Jag går hellre en halvmil extra än att försöka pressa tiden på första milen. Hmmm men jag antar att även en mängdökning behöver någon
Fast när jag tänker efter kanske jag inte alls vill springa snabbare utan bara längre. Så är det ju med mina promenader. Jag går hellre en halvmil extra än att försöka pressa tiden på första milen. Hmmm men jag antar att även en mängdökning behöver någon
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 00:33Om det är viktigt för dig att komma upp i en mil per dag kan du väl springa en halv och gå en halv. Jag tycker att en mil verkar lite mastigt att börja med.
Och det där med att sänka farten. Visst, du går snabbare, men fixar man det mentalt så gör det j
Om det är viktigt för dig att komma upp i en mil per dag kan du väl springa en halv och gå en halv. Jag tycker att en mil verkar lite mastigt att börja med.
Och det där med att sänka farten. Visst, du går snabbare, men fixar man det mentalt så gör det j
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 00:40Vi kom ju in på träningsmusik så...
Om ni letar låtar finns funbeatlistan här för Spotify http://open.spotify.com/user/jennyse/playlist/1hr6ORs2HdLN0d8A1dtjql och där kan man också lägga till sin träningsmusik.
Fler och fler har ju spotify i mobilen så
Vi kom ju in på träningsmusik så...
Om ni letar låtar finns funbeatlistan här för Spotify http://open.spotify.com/user/jennyse/playlist/1hr6ORs2HdLN0d8A1dtjql och där kan man också lägga till sin träningsmusik.
Fler och fler har ju spotify i mobilen så
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 09:50Jag kikade lite på ditt registrerade träningspass och du har en medelpuls på 170, vilket är ganska högt.
Ett naturligt och mätbart mål blir ju då att få ner medelpulsen och springa en mil med lägre ansträngning.
När jag började springa för ett år sedan
Jag kikade lite på ditt registrerade träningspass och du har en medelpuls på 170, vilket är ganska högt.
Ett naturligt och mätbart mål blir ju då att få ner medelpulsen och springa en mil med lägre ansträngning.
När jag började springa för ett år sedan
Quote from Marléne Lönnqvist on 19 July 2010, 11:25Det som inte syns där är att jag har en maxpuls som. Är över det normala. Mätte den i ett test för några år sedan och då var den 224 idag med normal 1 slag mindre per år borde det vara 220. Så 170 är inte så där jättehögt för mig.
Det som inte syns där är att jag har en maxpuls som. Är över det normala. Mätte den i ett test för några år sedan och då var den 224 idag med normal 1 slag mindre per år borde det vara 220. Så 170 är inte så där jättehögt för mig.
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 11:27Även om det inte är jättehögt så är ett märbart mål att sänka medelpulsen, och det ger ju något att jobba mot. 🙂
Även om det inte är jättehögt så är ett märbart mål att sänka medelpulsen, och det ger ju något att jobba mot. 🙂
Quote from Marléne Lönnqvist on 19 July 2010, 11:29Glömde att tillägga med en kronisk anemi så får man oxå lite högre puls för att få runt det lilla syre som blodet kan bära. Så att titta på mina pulskurvor och jämföra med en standardperson blir inte helt rätt.
Glömde att tillägga med en kronisk anemi så får man oxå lite högre puls för att få runt det lilla syre som blodet kan bära. Så att titta på mina pulskurvor och jämföra med en standardperson blir inte helt rätt.
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 11:47Standardtillvägagångssättet när man börjar med löpning är att springa så det blir fett plågsamt och så tänker man att det här var ju inget kul och så lägger man av.
Bättre är att springa kort och oftare, och sen öka distanserna eftersom. Löpning ska främ
Standardtillvägagångssättet när man börjar med löpning är att springa så det blir fett plågsamt och så tänker man att det här var ju inget kul och så lägger man av.
Bättre är att springa kort och oftare, och sen öka distanserna eftersom. Löpning ska främ
Quote from Marléne Lönnqvist on 19 July 2010, 12:02Jag får ta med dig Anders på en runda så får du peka ut alla fel. Tror inte jag översträcker så mycket eller jo brukar börja med det mn kommer på mig själv att ajaj det där var inte skönt och kortar steget lite. Det var inte fett jobbigt utan bara jobbig
Jag får ta med dig Anders på en runda så får du peka ut alla fel. Tror inte jag översträcker så mycket eller jo brukar börja med det mn kommer på mig själv att ajaj det där var inte skönt och kortar steget lite. Det var inte fett jobbigt utan bara jobbig