Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHormonsvall
You need to log in to create posts and topics.

Lite personliga tjejgrejer, ta inte illa upp grabbar.........;) Hur är det för er löpartjejer när det gäller hormoncyklerna i kroppen. Jag presterar urdåligt och orkar ingenting vidd ägglossning el mens. Orkar inte springa så bra som jag brukar. Är det sa

brukar inte lägga märke till mensen alls under träning. snarare utanför träning. den allmänna orken o prestationen sjunker till botten. dvs ibland MÅSTE ja träna för o må ok. presterar normalt under själva träningen.

Ja, mina reslutat brukar oftast ha en liten dipp precis dagarna före mens.

Jag springer som allra bäst under mensen och fram till ägglossningen. Då är jag lätt i kroppen och orkar springa med hög puls under längre tid. Andra halvan under menscykeln, efter ägglossningen, så är jag inte alls lika uthållig men betydligt starkare på

Jag kan inte alls springa dagarna innan och efter mensen kommer igång. Drar omkring på 2-4 kg extra vätska.

Märker ingen skillnad alls så sett. Kan absolut ha dagar med tyngre ben och tröttare huvud, men det beror på hur mycket det varit på jobbet och inte något annat. 🙂

kan vara trögt att komma ut i spåret när man har mensvärk och känner sig hängig.. men vet att jag sprungit något av mina snabbaste lopp just en sådan dag. resten av "cykeln" märker jag inget av.

helt klart väldigt individuellt!

Ja det verkar vara väldigt individuellt. Jag tränar ju trots ägglossning och mens. Men allt blir så mycket trögare och jag har också 3-4 kg mer vatten i kroppen. Jag har hört att man egentligen inte ska anstränga sig vid mens utan låta kroppen vila....är

Jag kan tänka mig att man får sämre järnvärden vid mens, men vet inte direkt om det skulle påverka träningen. Själv har jag tränat så kort tid än så jag har inte märkt något annat än att det är motigt att ge sig ut när jag har ont i magen...

Det är värre ifall blodvärdet sjunker.