Quote from Guest on 8 January 2011, 21:02Sprang ett långpass i Skatås (Göteborg) idag, där jag brukar springa några gånger per vecka. Då jag passerade Delsjön längs 8:an fick jag syn på ett par med en liten hund längre fram. Hundar är väldigt vanliga i Skatås, oftast är de kopplade, men man ser
Sprang ett långpass i Skatås (Göteborg) idag, där jag brukar springa några gånger per vecka. Då jag passerade Delsjön längs 8:an fick jag syn på ett par med en liten hund längre fram. Hundar är väldigt vanliga i Skatås, oftast är de kopplade, men man ser
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 21:12Polisanmäl, avrätta hunden och ge ägarna en saftig böter!
Trött på alla hund och kattägare som inte tar ansvar för sina djur. Du skulle inte gett dig förrän du fick Id-nummer av dem men det är inte lätt att tänka på i "stridens" hetta.
Polisanmäl, avrätta hunden och ge ägarna en saftig böter!
Trött på alla hund och kattägare som inte tar ansvar för sina djur. Du skulle inte gett dig förrän du fick Id-nummer av dem men det är inte lätt att tänka på i "stridens" hetta.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 21:23"Polisanmäl, avrätta hunden och ge ägarna en saftig böter!"
och sen tar du fram fjäderbatongen!
Man blir ju vansinnig på idioterna som inte håller koll på sina djur.
"Polisanmäl, avrätta hunden och ge ägarna en saftig böter!"
och sen tar du fram fjäderbatongen!
Man blir ju vansinnig på idioterna som inte håller koll på sina djur.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 21:25Bästa sättet att undvika framtida hundbett är att polisanmäla de som skett. Vet hundägarna med sig att de kommer att bli straffade om hunden uppför sig illa tänker de (förhoppningsvis) både en och två gånger innan de släpper en opålitlig hund.
Och hur v
Bästa sättet att undvika framtida hundbett är att polisanmäla de som skett. Vet hundägarna med sig att de kommer att bli straffade om hunden uppför sig illa tänker de (förhoppningsvis) både en och två gånger innan de släpper en opålitlig hund.
Och hur v
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 21:40Kan inte vara så svårt att få hund ägarna att behöva betala skadestånd... (dom är helt ansvariga för vad deras hund gör)
iofs jag antar att det inte är så enkelt i praktiken som det var när man läste den grundläggande juridikkursen :s
Kan inte vara så svårt att få hund ägarna att behöva betala skadestånd... (dom är helt ansvariga för vad deras hund gör)
iofs jag antar att det inte är så enkelt i praktiken som det var när man läste den grundläggande juridikkursen :s
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 21:41Håll hunden kopplad så slipper ni och era hundar bli skadade
Håll hunden kopplad så slipper ni och era hundar bli skadade
Quote from ellen olsson on 8 January 2011, 21:42Oscar: Det är faktiskt så enkelt. Domstolarna är stenhårda när det gäller hundägarens ansvar.
Oscar: Det är faktiskt så enkelt. Domstolarna är stenhårda när det gäller hundägarens ansvar.
Quote from Stefan Kinberg on 8 January 2011, 22:06Hunden är ju människans bästa vän och har anpassats till oss under årtusenden. Klart hunden ville försvara husse och matte när du kommer springande. Sociala spelregler gäller.
Jag träffade själv tre hundar idag när jag åkte skidor, en lös och två kopplad
Hunden är ju människans bästa vän och har anpassats till oss under årtusenden. Klart hunden ville försvara husse och matte när du kommer springande. Sociala spelregler gäller.
Jag träffade själv tre hundar idag när jag åkte skidor, en lös och två kopplad
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 22:09Man kan reglera människans beteende med rättsliga åtgärder. Hundarna är det inget fel på, de följer sina instinkter.
Och när jag tränar tänker jag inte leka med alla människors hundar. Jag har kommit hem med lera på axlarna (!) efter en löprunda.
Man kan reglera människans beteende med rättsliga åtgärder. Hundarna är det inget fel på, de följer sina instinkter.
Och när jag tränar tänker jag inte leka med alla människors hundar. Jag har kommit hem med lera på axlarna (!) efter en löprunda.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 22:12Håller med Anna, det är människornas beteende man reglerar med lagarna och det är människor som låter sina hundar göra som de vill. Man kan inte skylla hunden för att den har puckade ägare men man kan sätta dit ägarna så de tänker sig för nästa gång (#)
Håller med Anna, det är människornas beteende man reglerar med lagarna och det är människor som låter sina hundar göra som de vill. Man kan inte skylla hunden för att den har puckade ägare men man kan sätta dit ägarna så de tänker sig för nästa gång (#)