Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundbiten under löprundan
You need to log in to create posts and topics.

Gaahh, jag blir så arg när jag läser sånt här. Jag är själv ingen hundmänniska, jag känner några hundar som jag gillar, men tycker inte att det är roligt att möta lösa hundar eller hundar med för långt koppel, som närmar sig okontrollerat. Och när man säg

Jag tycker väldigt synd om hundrädda människor. Hur gör de? Avstår från löpningen?

Mötte alldeles för många lösa hundar under löprundan idag, detta trots att det är förbjudet att ha hunden lös i hela Sollentuna kommun OCH totalförbjudet att ha lös hund på Naturreservatet jag sprang på . Skräck exemplet var två damer med ~5 hundar var oc

Jesper: vill du ha en vettig diskussion med hundägarna får du nog inta en vettig position i det hela....

Såna här diskussioner borde föras på hundsajterna.

Just det där ursäktande: "Men min hund skulle aldrig..." - hur f-n ska jag kunna veta (lita på) det?! :@

Anna: Jag är inte ute efter en vettig diskussion med hundägare, jag vill att hundägarna skall hålla sina hundar kopplade och vill gärna slippa bli förbannad varenda gång jag är ute och springer...

Självklart är detta riktat enbart till hundägare som INTE

Jesper: (t+)

En gång träffade jag på en lös hund när jag var ute och sprang i skogen. Ingen matte/husse i syne. Blev lite skärrad för den såg inte glad ut. Den följde med mig och skällde i ca 2 km, sprang framför mig så jag höll på att snubbla några gång

Senast jag var ute sprang jag på en (bred) skogsstig. 100 meter framför mig ser jag en kvinna med hund i koppel. Helt okay, inga problem. 50 meter kvar, kvinnan ser mig komma, kvinnan går till höger med hunden till höger. Allt är frid och fröjd. Alla nöjd

Som Sven antyder (edit: i sitt första inlägg) så hänger nog inte hundägarna över Funbeat. Skriv en insändare i lokala tidningen istället.

Såg förresten just på Facebook att Rune Larsson blivit hundbiten 16 ggr. Han har ju sprungit en sträcka motsvarande