Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:17Vi har tre hundar hemma. Mer uppfostrade än de flesta vill jag lova, har tävlat eller tävlar i lydnad, spår och skydd med mycket goda resultat. Vi kan väl säga som så att vi har koll på dem. Bättre än de flesta.
Men det spelar ingen roll hur bra koll vi
Vi har tre hundar hemma. Mer uppfostrade än de flesta vill jag lova, har tävlat eller tävlar i lydnad, spår och skydd med mycket goda resultat. Vi kan väl säga som så att vi har koll på dem. Bättre än de flesta.
Men det spelar ingen roll hur bra koll vi
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:18Sist jag beklagade mig för en hundägare så tyckte han att jag betedde mig felaktigt och borde lära mig handskas med hundar. 🙂
Sist jag beklagade mig för en hundägare så tyckte han att jag betedde mig felaktigt och borde lära mig handskas med hundar. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:23Håller helt och hållet med Ava!
Sen är jag själv hundägare och jag kan säga att jag INTE uppskattar lösa hundar som springer fram till en, oavsett om jag är ute och springer själv eller om jag har min hund med. Vet ej hur många gånger jag har fått skrika
Håller helt och hållet med Ava!
Sen är jag själv hundägare och jag kan säga att jag INTE uppskattar lösa hundar som springer fram till en, oavsett om jag är ute och springer själv eller om jag har min hund med. Vet ej hur många gånger jag har fått skrika
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:24@Johan R: Om alla hundägare vore/tänkte som du hade den här tråden inte funnits 🙂
@Johan R: Om alla hundägare vore/tänkte som du hade den här tråden inte funnits 🙂
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:25Öh, han var alltså inte smart nog att inse att det var HAN som har hund och inte du Magnus?
Hmm... Kan inte de som har hund istället ha koll på sina hundar? Jag vill helst slippa handskas med andras hundar.
Brukar vara en hund vid en bondgård utanför sk
Öh, han var alltså inte smart nog att inse att det var HAN som har hund och inte du Magnus?
Hmm... Kan inte de som har hund istället ha koll på sina hundar? Jag vill helst slippa handskas med andras hundar.
Brukar vara en hund vid en bondgård utanför sk
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:31Johan, jag tror det var något med allmänt hyfs att göra. Dvs det hör till allmänt hyfs att inte uppträda fel, så att hundar störs.
Johan, jag tror det var något med allmänt hyfs att göra. Dvs det hör till allmänt hyfs att inte uppträda fel, så att hundar störs.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:31Tråkigt att läsa att sånt ska behöva hända! Jag har sj hund o har han lös på dem platser man får ha hundar lösa på (nya regler i min lilla stad att vi får ha våra hundar lösa på vissa ställen).
Litar man inte på sin hund ska man INTE ha den lös. Där vi o
Tråkigt att läsa att sånt ska behöva hända! Jag har sj hund o har han lös på dem platser man får ha hundar lösa på (nya regler i min lilla stad att vi får ha våra hundar lösa på vissa ställen).
Litar man inte på sin hund ska man INTE ha den lös. Där vi o
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:33För övrigt hatar jag när folk låter sina hundar springa lösa i skogen och jaga rådjur mm. Alltså när det inte är jakt.
Vi har en granne som alltid lät sin hund göra det. Året om. På våra jaktmarker... Farsan blev vansinnig och åkte och skällde ut ägaren.
För övrigt hatar jag när folk låter sina hundar springa lösa i skogen och jaga rådjur mm. Alltså när det inte är jakt.
Vi har en granne som alltid lät sin hund göra det. Året om. På våra jaktmarker... Farsan blev vansinnig och åkte och skällde ut ägaren.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:38Jag blir så ledsen när jag hör sådant här! Folk som inte tar ansvar för sina hundar (och kanske inte för sig själva heller)....
Min filosofi är att hunden ska vara kopplad där det finns andra människor (och hundar). Punkt!
Vill man att hunden ska få s
Jag blir så ledsen när jag hör sådant här! Folk som inte tar ansvar för sina hundar (och kanske inte för sig själva heller)....
Min filosofi är att hunden ska vara kopplad där det finns andra människor (och hundar). Punkt!
Vill man att hunden ska få s
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:46Folk är tyvärr idioter
Tyvärr så tänker folk inte utan dom låter hundar och småbarn gå som dom vill bredvid dom eller rent av på cykelbanan löpare/cyklist bara kan hoppas på att inte hunden/ungen gör nåt dumt...
Vet iallafall en person (numera rätt vä
Folk är tyvärr idioter
Tyvärr så tänker folk inte utan dom låter hundar och småbarn gå som dom vill bredvid dom eller rent av på cykelbanan löpare/cyklist bara kan hoppas på att inte hunden/ungen gör nåt dumt...
Vet iallafall en person (numera rätt vä