Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 23:47Visst, inte uppträda fel, som till exempel smälla onödigt många smällare på nyår?
Motionera i motionsspåret i skogen kan inte räknas som att "uppträda fel".
Springa förbi någon som är ute och går med hund, är det att "uppträda fel"?
Visst, inte uppträda fel, som till exempel smälla onödigt många smällare på nyår?
Motionera i motionsspåret i skogen kan inte räknas som att "uppträda fel".
Springa förbi någon som är ute och går med hund, är det att "uppträda fel"?
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 09:53Tråkigt att bli hundbiten. Rent ut sagt surt. Du ska anmäla det, dels för allman statistik dels för att "uppfostra" ägaren, och markera att det inte är acceptabelt.
Som den som rastar hunden har man rätt ofta en hel del att säga om hur _andra_ inte har k
Tråkigt att bli hundbiten. Rent ut sagt surt. Du ska anmäla det, dels för allman statistik dels för att "uppfostra" ägaren, och markera att det inte är acceptabelt.
Som den som rastar hunden har man rätt ofta en hel del att säga om hur _andra_ inte har k
Quote from Stefan Kinberg on 9 January 2011, 09:54Tack Anna för att du försöker övertyga mig om att jorden är platt - "Man kan reglera människans beteende med rättsliga åtgärder."(t-)
Får väl skriva det på ett annat sätt; genom social träning ökar man sin egen förmåga att hantera just ... sociala situa
Tack Anna för att du försöker övertyga mig om att jorden är platt - "Man kan reglera människans beteende med rättsliga åtgärder."(t-)
Får väl skriva det på ett annat sätt; genom social träning ökar man sin egen förmåga att hantera just ... sociala situa
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 10:07Iofs tror jag det skulle vara effektivt (men inte särskilt populärt) om polisen tog sig en dag på 8:an i Skatås och bötfällde alla hundägare med lösa hundar. Kanske skall det anmälas en hel del hundattacker innan man gör en sådan prioritering.
Själv har
Iofs tror jag det skulle vara effektivt (men inte särskilt populärt) om polisen tog sig en dag på 8:an i Skatås och bötfällde alla hundägare med lösa hundar. Kanske skall det anmälas en hel del hundattacker innan man gör en sådan prioritering.
Själv har
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 10:08Trollar du Peter?
Anders, det kanske skulle behövas rent generellt mer koll från polisen.
Trollar du Peter?
Anders, det kanske skulle behövas rent generellt mer koll från polisen.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 10:11Jaa, då tycker jag vi struntar i att polisanmäla misshandel, inbrott och cykelstölder med mera. Istället går vi ut och pratar med buset och ser till att de inte gör om det.
Peter, snälla säg att du bara spelar dum?!
En joggare ute i naturen skall inte b
Jaa, då tycker jag vi struntar i att polisanmäla misshandel, inbrott och cykelstölder med mera. Istället går vi ut och pratar med buset och ser till att de inte gör om det.
Peter, snälla säg att du bara spelar dum?!
En joggare ute i naturen skall inte b
Quote from Jonny Persson on 9 January 2011, 10:12Ja det vore ju utmärkt om polisen jagade lösa hundar istf t.ex rattfyllerister och inbrottstjuvar.
Ja det vore ju utmärkt om polisen jagade lösa hundar istf t.ex rattfyllerister och inbrottstjuvar.
Quote from Stefan Kinberg on 9 January 2011, 10:13Jesper, är du korkat?
Jesper, är du korkat?
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 10:14Vad händer om samma hundägare/hund blir polisanmälda upprepade gånger för att hunden beter sig aggressivt eller bits?
Vad händer om samma hundägare/hund blir polisanmälda upprepade gånger för att hunden beter sig aggressivt eller bits?
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 10:14Niclas skrev: "Trollar du Peter?"
Jag tror han bara är en helt vanlig hundägare. Det är den där attityden man får från de hundägare man ber koppla sina hundar.
Alltid någon annan som gör fel, blir du biten har du agerat fel och förtjänar således att bli
Niclas skrev: "Trollar du Peter?"
Jag tror han bara är en helt vanlig hundägare. Det är den där attityden man får från de hundägare man ber koppla sina hundar.
Alltid någon annan som gör fel, blir du biten har du agerat fel och förtjänar således att bli