Quote from Guest on 6 May 2009, 23:55Jag har alltid haft god aptit, men det här är ju löjligt.
I söndags sprang jag drygt 17 km (vilket alltså för mig är ett långpass) och jag har varit kopiöst hungrig sedan dess. Har t.o.m. fått huvudvärk och känt mig lite illamående några gånger. Har typ
Jag har alltid haft god aptit, men det här är ju löjligt.
I söndags sprang jag drygt 17 km (vilket alltså för mig är ett långpass) och jag har varit kopiöst hungrig sedan dess. Har t.o.m. fått huvudvärk och känt mig lite illamående några gånger. Har typ
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 00:05Hej Ingmari,
Jag springer hyfsat ofta de sträckorna, och märker att ätandet ökar proportionerligt till distans. Ätandet tycks också öka i relation till intensitet, men inte lika dramatiskt. Fast det är väl en naturlig ekvation: mer arbete = mer näring. P
Hej Ingmari,
Jag springer hyfsat ofta de sträckorna, och märker att ätandet ökar proportionerligt till distans. Ätandet tycks också öka i relation till intensitet, men inte lika dramatiskt. Fast det är väl en naturlig ekvation: mer arbete = mer näring. P
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 00:13Kul att läsa dina kommentarer, Anders! Jag skulle troligen äta en hel elefant om jag sprang en mara.
Men menar du att du överlever på "ett par smörgåsar och något annat litet, per dag" när du inte springer? Det skulle jag möjligen stå mig på fram tills f
Kul att läsa dina kommentarer, Anders! Jag skulle troligen äta en hel elefant om jag sprang en mara.
Men menar du att du överlever på "ett par smörgåsar och något annat litet, per dag" när du inte springer? Det skulle jag möjligen stå mig på fram tills f
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 01:50Jag menar att jag är rätt liten i maten och behöver inte äta något, i princip, om jag inte tränar.
Jag menar att jag är rätt liten i maten och behöver inte äta något, i princip, om jag inte tränar.
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 06:56Ingmari. Jag "lider" av samma åkomma. Sprang 18,2 km i söndags och vaknar nu på nätterna för att jag är hungrig. När jag kom i mål på LL i höstas stoppade jag in 3 såna där pruttbullar i munnen på en gång 🙂
Ingmari. Jag "lider" av samma åkomma. Sprang 18,2 km i söndags och vaknar nu på nätterna för att jag är hungrig. När jag kom i mål på LL i höstas stoppade jag in 3 såna där pruttbullar i munnen på en gång 🙂
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 08:13För mig som är smal som en sticka (187 cm/70 kg) är detta med ätande och längre distanser ett stort problem. Jag har väldigt svårt att kunna ersätta den energiförlusten som det innebär. Även vid korta distanser så äter jag mycket mer än normalt. Att hinna
För mig som är smal som en sticka (187 cm/70 kg) är detta med ätande och längre distanser ett stort problem. Jag har väldigt svårt att kunna ersätta den energiförlusten som det innebär. Även vid korta distanser så äter jag mycket mer än normalt. Att hinna
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 08:15En allsidig kost är lösningen för 99.99% av befolkningen.
En allsidig kost är lösningen för 99.99% av befolkningen.
Quote from Camilla Höög on 7 May 2009, 08:23Se till att äta ordentligt dagarna innan och efter + ett lagat mål mat innan passet och ett till efter. Sportdryck och extra energi under passet och gainomax, äggmacka och kakor direkt efter.
Vätska och sömn är väldigt viktigt. Huvudvärk och illamående b
Se till att äta ordentligt dagarna innan och efter + ett lagat mål mat innan passet och ett till efter. Sportdryck och extra energi under passet och gainomax, äggmacka och kakor direkt efter.
Vätska och sömn är väldigt viktigt. Huvudvärk och illamående b
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 08:30Peter: Jag brukade ta en Gainomax direkt efter mina långpass, för att efter duschen äta något "riktigt". Sen några månader tillbaka använder jag istället Vitargos Gainers Gold, vilket är ett pulver man löser upp i vatten eller mjölk.
Jag löser mitt i mel
Peter: Jag brukade ta en Gainomax direkt efter mina långpass, för att efter duschen äta något "riktigt". Sen några månader tillbaka använder jag istället Vitargos Gainers Gold, vilket är ett pulver man löser upp i vatten eller mjölk.
Jag löser mitt i mel
Quote from Catharina Brattlin on 7 May 2009, 08:38Jag känner inte igen det alls. Jag har sprungit 17 km +/- 3 km varje vecka sen i januari och har aldrig märkt nån sån extra hunger. Kan det vara så att man vänjer kroppen att lagra in energi extra snabbt när man är van vid långpass? Eller att man, som jag
Jag känner inte igen det alls. Jag har sprungit 17 km +/- 3 km varje vecka sen i januari och har aldrig märkt nån sån extra hunger. Kan det vara så att man vänjer kroppen att lagra in energi extra snabbt när man är van vid långpass? Eller att man, som jag