Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 09:25När jag utökar längden på pass kan jag också råka ut för det där. Tror att det har att göra med hur mycket du har ätit innan. Men för 17 km behöver du inte ladda supermycket, se bara till att inte slarva med maten innan.
Samt att kroppen får en liten cho
När jag utökar längden på pass kan jag också råka ut för det där. Tror att det har att göra med hur mycket du har ätit innan. Men för 17 km behöver du inte ladda supermycket, se bara till att inte slarva med maten innan.
Samt att kroppen får en liten cho
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 09:30Jag är inte hungrig samma dag som jag sprungit långt men äter mer än vanligt dagarna efter.
Jag är inte hungrig samma dag som jag sprungit långt men äter mer än vanligt dagarna efter.
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 09:33Innan man åker måste man ha bensin i tanken. Tippar på att din energi inte räckte till för detta pass. Sen tar det någon dag för kroppen att ta upp energin och fylla på alla depåer.
Innan man åker måste man ha bensin i tanken. Tippar på att din energi inte räckte till för detta pass. Sen tar det någon dag för kroppen att ta upp energin och fylla på alla depåer.
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 10:39Äter alltid lite mer dagen efter ett pass på 25 km och längre. Om jag "förberett mig" dagen/dagarna innan långpass (ätit lite mer alltså) är den ökade hungern dagen efter passet inte lika markerad.
Äter alltid lite mer dagen efter ett pass på 25 km och längre. Om jag "förberett mig" dagen/dagarna innan långpass (ätit lite mer alltså) är den ökade hungern dagen efter passet inte lika markerad.
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 11:01Känner inte igen problemet. Äter i princip lika mycket efter mina långpass, visserligen bara 15 km, som jag alltid har gjort. Oavsett om jag tränar eller ej. Vikten verkar inte påverkas heller. Har alltid vägt ca 70 kg +- 2.
Känner inte igen problemet. Äter i princip lika mycket efter mina långpass, visserligen bara 15 km, som jag alltid har gjort. Oavsett om jag tränar eller ej. Vikten verkar inte påverkas heller. Har alltid vägt ca 70 kg +- 2.
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 11:08I början märkte jag av något liknande, men inte nu längre. Jag tror det är ovana, kroppen gör av med större mängder energi än vanligt och får lite spader över det.
I början märkte jag av något liknande, men inte nu längre. Jag tror det är ovana, kroppen gör av med större mängder energi än vanligt och får lite spader över det.
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 11:20Just ovana vet jag inte om jag skulle kalla det. Det är rätt svårt att i förväg äta så pass mycket att energin räcker till typ en hel helgs löpning. Eller två veckors vandring i Nepal. Eller vad man nu känner för att ägna sin tid åt.
När det som finns lag
Just ovana vet jag inte om jag skulle kalla det. Det är rätt svårt att i förväg äta så pass mycket att energin räcker till typ en hel helgs löpning. Eller två veckors vandring i Nepal. Eller vad man nu känner för att ägna sin tid åt.
När det som finns lag
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 11:38Fast just det där med enorma hungerkänslor efter ett långlopp är inget jag känner igen nu längre, och jag tror ju inte jag gör av med mindre energi på långpassen. Snarare tvärt om eftersom jag springer mer och fortare nu än tidigare, så enda förklaringen
Fast just det där med enorma hungerkänslor efter ett långlopp är inget jag känner igen nu längre, och jag tror ju inte jag gör av med mindre energi på långpassen. Snarare tvärt om eftersom jag springer mer och fortare nu än tidigare, så enda förklaringen
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 11:49Alla är vi olika. Även om vi är människor allihopa fungerar vi inte på samma sätt. Huvudsaken är att man hittar något som passar en själv, om det sedan är vetenskapligt riktigt, placebo eller något annat är ju mindre viktigt. 😉
Alla är vi olika. Även om vi är människor allihopa fungerar vi inte på samma sätt. Huvudsaken är att man hittar något som passar en själv, om det sedan är vetenskapligt riktigt, placebo eller något annat är ju mindre viktigt. 😉
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 19:12När jag sprungit toklångpass på fem mil och liknande har jag varit hungrig som en varg flera dagar efteråt. En av anledningarna till att man inte automatiskt går ner i vikt bara för att man blir långdistanslöpare 😉
När jag sprungit toklångpass på fem mil och liknande har jag varit hungrig som en varg flera dagar efteråt. En av anledningarna till att man inte automatiskt går ner i vikt bara för att man blir långdistanslöpare 😉