Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 14:46Julia: det som P-A-L skriver håller jag med om. Prova att styrketräna dina ben också (vader, framsida lår och baksida lår).
Du har en hybridcykel? Prova en racer. om du håller en benhastighet (kadens) på 90 varv/minut och kör på lättaste växeln så åker
Julia: det som P-A-L skriver håller jag med om. Prova att styrketräna dina ben också (vader, framsida lår och baksida lår).
Du har en hybridcykel? Prova en racer. om du håller en benhastighet (kadens) på 90 varv/minut och kör på lättaste växeln så åker
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 14:48Fundera inte så mycket på farten när du kör långt ("långt" = vad som relativt sett är långt för dig) utan tänk på att ha en bra kadens enligt råd ovan.
Fokusera istället på farten när du kör kortare sträckor eller intervaller. Kör för fullt högst 2 ggr
Fundera inte så mycket på farten när du kör långt ("långt" = vad som relativt sett är långt för dig) utan tänk på att ha en bra kadens enligt råd ovan.
Fokusera istället på farten när du kör kortare sträckor eller intervaller. Kör för fullt högst 2 ggr
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 15:08Jag har 34/32 som lättaste växel.
Jag har 34/32 som lättaste växel.
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 15:30Johan: Imponerande utveckling.... 35 km/h är riktigt bra!
Johan: Imponerande utveckling.... 35 km/h är riktigt bra!
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 15:31Erfarna cyklister vet att det är lättare att cykla fort på raksträckor och nerförsbackar...lura inte dig själv genom att trycka på för mycket uppför så att du inte orkar cykla på nerför...Det gäller att cykla genom backarna...ser allt för många som kör sl
Erfarna cyklister vet att det är lättare att cykla fort på raksträckor och nerförsbackar...lura inte dig själv genom att trycka på för mycket uppför så att du inte orkar cykla på nerför...Det gäller att cykla genom backarna...ser allt för många som kör sl
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 15:45Tackar Mats! Nu gäller det bara att orka hålla hög fart länge. Att hålla 35 km/h i 3-4 timmar är inget jag klarar av idag... kanske till nästa år!
Nu gäller det bara att man inte blir lat med träningen under hösten/vintern. Tränar förvisso bara 4-5 timma
Tackar Mats! Nu gäller det bara att orka hålla hög fart länge. Att hålla 35 km/h i 3-4 timmar är inget jag klarar av idag... kanske till nästa år!
Nu gäller det bara att man inte blir lat med träningen under hösten/vintern. Tränar förvisso bara 4-5 timma
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 20:56Tack, väldigt roligt att läsa alla bra råd jag får 🙂
Att köra hårt i uppförsbackar för att sedan vila o rulla nerför är så typiskt mig.
Ska tänka: kadens-intervall-kadens-intervall-styrketräning-kadens-spinning.....
Tack, väldigt roligt att läsa alla bra råd jag får 🙂
Att köra hårt i uppförsbackar för att sedan vila o rulla nerför är så typiskt mig.
Ska tänka: kadens-intervall-kadens-intervall-styrketräning-kadens-spinning.....
Quote from Lena O on 4 September 2008, 22:08Julia: Behandlar alla backar som om de vore 50 meter längre än vad de faktist är ...
Då kommer du ur backen med en högre fart, som du kan sedan vila på och endå öka snittet 😉
Julia: Behandlar alla backar som om de vore 50 meter längre än vad de faktist är ...
Då kommer du ur backen med en högre fart, som du kan sedan vila på och endå öka snittet 😉
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 10:31Backar tar inte slut där lutningen tar slut utan där du fått upp farten.
Backar tar inte slut där lutningen tar slut utan där du fått upp farten.
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 10:57Att få upp farten i en backe sitter också i huvudet (hv)
Att få upp farten i en backe sitter också i huvudet (hv)