Quote from Guest on 10 April 2009, 10:38Min man har plötsligt fått problem med en kraftig smärta under vaden vid löpning. Han tränar regelbundet men löper inte på vintrarna (spelar badminton då). Efter att ha löpt några rundor nu under våren så kom smärtan plötsligt under ett löppass. Han vilad
Min man har plötsligt fått problem med en kraftig smärta under vaden vid löpning. Han tränar regelbundet men löper inte på vintrarna (spelar badminton då). Efter att ha löpt några rundor nu under våren så kom smärtan plötsligt under ett löppass. Han vilad
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 10:48Jag vet inte riktigt vad det kan vara, men hälsenan går väl långt upp under vadmuskeln?
Dvs långt mer än precis där man känner den!Hur funkar tåhävningar? Det brukar vara en mkt bra övning för att stärka vader, anklar och knän!
Jag vet inte riktigt vad det kan vara, men hälsenan går väl långt upp under vadmuskeln?
Dvs långt mer än precis där man känner den!
Hur funkar tåhävningar? Det brukar vara en mkt bra övning för att stärka vader, anklar och knän!
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 11:31Jag hade problem med soleus före Lidningöloppet, jag stretchade inte muskeln utan lät den vara och alternativtränade under en vecka och samtidigt smörjde jag muskeln med voltarensalva 3 ggr per dag.
Jag sprang sedan Lidingöloppet med ett vadskydd på mig
Jag hade problem med soleus före Lidningöloppet, jag stretchade inte muskeln utan lät den vara och alternativtränade under en vecka och samtidigt smörjde jag muskeln med voltarensalva 3 ggr per dag.
Jag sprang sedan Lidingöloppet med ett vadskydd på mig
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 13:28Hej! Jag tror mycket väl att det kan vara soleus eller den nedre vadmuskeln.
Om du vill komma åt den vid stretching så skall du böja benet du stretchar för att komma åt längre ned.
Om du ställer dig som när du stretchar vaden som vanligt och då menar jag
Hej! Jag tror mycket väl att det kan vara soleus eller den nedre vadmuskeln.
Om du vill komma åt den vid stretching så skall du böja benet du stretchar för att komma åt längre ned.
Om du ställer dig som när du stretchar vaden som vanligt och då menar jag
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 14:14Ta det lugnt med stretchingen gör det ont så avbryt, ibland är det bra att stretcha, men är muskeln skadad så kan det också förvärra skadan.
Ta det lugnt med stretchingen gör det ont så avbryt, ibland är det bra att stretcha, men är muskeln skadad så kan det också förvärra skadan.
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 14:32Gå till någon som kan riktig PNF stretch så kan dom hjälpa muskeln att slappna av.
Gå till någon som kan riktig PNF stretch så kan dom hjälpa muskeln att slappna av.
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 14:37Tejpa kanske, Kinesiotape(färggladatejpen som man ser på friidrottare nu för tiden), kolla förranumret av runners, Kolla med din lokala sjukgymnast.
Tejpa kanske, Kinesiotape(färggladatejpen som man ser på friidrottare nu för tiden), kolla förranumret av runners, Kolla med din lokala sjukgymnast.
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 15:50Ingen voltaren, som är djävulens påfund.
Ingen voltaren, som är djävulens påfund.
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 18:38Jag har haft stora problem med mina vader genom åren. Har varit hos sjukgymnast, massörer och knaprat voltaren och gjort massa tåhävningar. Men det som hjälpte mig till sist var att jag helt enkelt slutade stretcha vadmusklerna. Allt annat stretchar jag n
Jag har haft stora problem med mina vader genom åren. Har varit hos sjukgymnast, massörer och knaprat voltaren och gjort massa tåhävningar. Men det som hjälpte mig till sist var att jag helt enkelt slutade stretcha vadmusklerna. Allt annat stretchar jag n
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 20:42David: Varför inte voltaren?
David: Varför inte voltaren?