Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur bota smärta under vaden?
You need to log in to create posts and topics.

Tack för alla svaren!
Det här är maken med smärtande vaden som skriver. Jag blev väldigt förvånad när smärtan/krampen dök upp eftersom den kom ganska plötsligt. Inte plötsligt som vid en muskelbristning utan sakta ökande under en eller två minuter tills d

Spelar badminton säger du....å det är väl näst intill värsta kondisgrejen typ...eller??!?
Då undrar jag vilken hastighet som du kör under dina joggingpass?????
Förhoppningsvis så är det 7.00 - 7.30 - 7.45 per kilometer.....Å då har du ju ett verkligt prob

Jag läste den andra tråden om gubbvader. Jag antar att det är det som jag drabbats av.
Excentrisk träning av vaderna verkar m.a.o vara rätt medicin.
Jag led i många år av ett s.k hopparknä. Körde då excentrisk träning av knät i ett halvår (+ hårhänt mas

"Gummvader".;)

Testa absolut med Kinesiotape!

http://www.kinesiotapeonline.se finns information och där kan du även köpa Kinesiotejp online via webbshopen. Finns i flera olika färger - 99 kronor för 5 meter.

Kör hårt!

Kalle, vill du påstå att den hjälper och har du i så fall några objektiva belägg för det?

Mikale då, han vill väl bara sälja den? Om den funkar eller ej är då oväsentligt! 😉

Man får väl hoppas att problemen nu är lösta efter dessa två år som gått sedan tråden startades....eller??????

Senast jag sprang fick jag ont nedanför ena vaden. Kände direkt an lättare smärta, men fortsatte och tänkte att det väl går över. Efter 8km gjotde det så ont att jag fick gå till bilen. Haltade sedan rejält dagen efter. Sedan har det blivit långsamt bättr

Jag fick suverän hjälp på Access Rehab med vad/hälseneproblem. Dom är helt idrottsorienterade och har ambitionen att man skall "komma på fötter" så fort som möjligt.

Dom finns på Sveavägen i Stockholm