Quote from Guest on 10 August 2011, 14:04Vad räknas som terränglöpning? Är det godtyckligt? Jag brukar räkna det som terräng när underlaget markant sänker farten och gör att man måste hålla blicken lite lägre för att inte trampa snett (t.ex. stock och sten, oplogat på vintern osv..).
Vad räknas som terränglöpning? Är det godtyckligt? Jag brukar räkna det som terräng när underlaget markant sänker farten och gör att man måste hålla blicken lite lägre för att inte trampa snett (t.ex. stock och sten, oplogat på vintern osv..).
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 14:14Oj. Diskuterades högt och brett inte alltför länge sen (några månader typ)... Det brukar starta igång en hetsig diskussion mellan orienterare och olika avarter av löpare... 😉
Hittar dessvärre inte den tråden längre. 🙁
Oj. Diskuterades högt och brett inte alltför länge sen (några månader typ)... Det brukar starta igång en hetsig diskussion mellan orienterare och olika avarter av löpare... 😉
Hittar dessvärre inte den tråden längre. 🙁
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 14:16Sämre än grusväg, bättre än obanat.
Sämre än grusväg, bättre än obanat.
Quote from Elias Engqvist on 10 August 2011, 14:52Magnus: "bättre än obanat"? Hur tänker du då?
Magnus: "bättre än obanat"? Hur tänker du då?
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 14:54Terränglöpning per friidrottsdefinition är allt som inte är på bana eller asfalt (dito). Fast det ger inte så mycket kött på benen. Själv delar jag in i lätt, medel eller svår terräng. Lätt terräng är exempelvis stybb/lerspår/skogsbilväg (en skogsbilväg =
Terränglöpning per friidrottsdefinition är allt som inte är på bana eller asfalt (dito). Fast det ger inte så mycket kött på benen. Själv delar jag in i lätt, medel eller svår terräng. Lätt terräng är exempelvis stybb/lerspår/skogsbilväg (en skogsbilväg =
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 14:55Christer, "snabbare än obanat" då! 😉
Christer, "snabbare än obanat" då! 😉
Quote from Elias Engqvist on 10 August 2011, 14:56Jo, Magnus, jag tänker nog att obanat är terräng också! Min klantiga fråga betydde: Varför tycker du inte att obanat är terräng? (Det som verkligen är terräng)
Jo, Magnus, jag tänker nog att obanat är terräng också! Min klantiga fråga betydde: Varför tycker du inte att obanat är terräng? (Det som verkligen är terräng)
Quote from Elias Engqvist on 10 August 2011, 14:58Anders, ja de lerspår jag sprang i i lördags var delvis 3-4dm djupt lervatten med stenar o rötter nånstans därnere - det var inte lätt terräng 🙂
Anders, ja de lerspår jag sprang i i lördags var delvis 3-4dm djupt lervatten med stenar o rötter nånstans därnere - det var inte lätt terräng 🙂
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 15:04Är myr terräng? Det är klart obanat... 😉
Är myr terräng? Det är klart obanat... 😉
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 15:08Aha, du menar så. Näe, jag tycker det är bättre att ha det exkluderande. Terräng är det som ligger mellan obanat och slätlöpning. 🙂
Inte för att jag använder ordet ofta.
Aha, du menar så. Näe, jag tycker det är bättre att ha det exkluderande. Terräng är det som ligger mellan obanat och slätlöpning. 🙂
Inte för att jag använder ordet ofta.