Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur dj*a svårt kan det va....
You need to log in to create posts and topics.

Håller med dig. Sen är det inte bara cyklister, kolla Vasaloppet bara. Hur mycket gelpaket och annat skräp som helst i spåren.
Fick det plats i fickan på vägen dit, så får det väl fär fan också plats resten av vägen med....

Sen förorenar biler givetvis o

Titta hur det ser ut på Stockholm maraton eller Göteborgsvarvet. Där borde polisen bötfälla horderna av miljöbovar.

Det måste vara cyklister det med, som springer varv å marathon och slänger tjock-tv i skogen. Cyklister är dagens parasiter...

"Minns inte vilken, men en domstol har bestäm att det inte gäller fimpar. Därav har krav rests att ändra lagen.2

Detta bestämmer inte en domstol. Det är Polisen på plats som skriver boten. Den nya lagen är ju till för att det inte ska gå till domstol. M

"Den omdebatterade nedskräpningslagen har gett polisen rätt att bötfälla skräpsyndare direkt på plats. Samtidigt har riksdagen i sina förarbeten till lagen gjort undantag så att den som slänger bussbiljetter, fimpar och tuggummi slipper betala böter."

ht

"Detta bestämmer inte en domstol. Det är Polisen på plats som skriver boten. Den nya lagen är ju till för att det inte ska gå till domstol. Men visst du kan ju alltid överklaga en bot."

Noga räknat överklagar man inte en bot. Man antingen godkänner Polis

Helt rätt Stefan. Så är det.

Böter direkt på plats för nedskräpning det är upp till Polisen hur denne tolkar det. Om man är dryg och beter sig. Ja då kommer boten troligen som ett brev på posten. Om man visar förståelse för att man blir tillsag. Ja då rä

Verkar vara stora regionala skillnader i hur nitiska poliserna är. I Kalmar blev jag stoppad 3 gånger under lika många år för att poliserna rutinmässigt kollar upp bilar i närheten (och jag inte hade svenskt körkort), och jag såg även alkotestning inne i

Polisen har fullt upp med att hantera publiken på diverse lagidrotters matcher.

Har har en skrupelfri cyklist slängt sitt avfall alldeles intill bilvägen för att på så sätt få oskyldiga bilister att framstå som miljömarodörer.
bild:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=4169a62bc8f441608d9cc1c2d812514b.jpg&Size=&share=