Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan! Jag har sprungit sedan barnsben, (orientering och innebandy mm) och vill att du kollar upp kring ett fenomen som heter kompartment syndrom. Jaa det heter så och är i många fall likt det som vi kan uppleva som benhinneinflamation. Jag visste inte

Fredric: Jag kan ju inte cykla dygnet runt, måste ju förvara den någonstans emellanåt.

Michael. Tack ska kolla upp detta mera.

Vid sängen, badkaret, klädhängaren, köksbordet, TV-soffan osv

Susanne: Var har du cykeln nu då? Har du den inte hemma?

Den står hemma hos mina föräldrar nu. Har ingen hiss och är lite tveksam till att släpa upp den för alla trappor varje dag. Plus att jag bor i en 1:a så ja kan inte direkt stoppa undan den.

Bor föräldrarna långt bort? Annars kan du ju beställa och få återhämtningskäket direkt när du kommer tillbaka med cykeln. 😉

En sällan använd metod som kan vara effektiv är att träna bort översteget, något som 90% av alla motionärer har. Det har redan tipsats om i den här tråden fast i andra ordalag.

Det man vill undvika är att landa på hälen med tårna pekande upp i luften (hä

Jag håller med Anders. Det enda som hjälpte mig när jag hade benhinneproblem var att ändra löpteknik helt.

Susanne, om du nu är så kritisk till alternativmedicin kanske du skulle kolla upp om det finns någon forskning som stödjer antagandet att pronation

Varför vill du så gärna hitta det?

Jag har sprungit i 17 år och haft benhinneproblem de första 15 åren. Det som fixade problemet för mig var att göra som Anders skriver ovan (kortare steg, låta bli att lyfta tårna i onödan). Nu har jag slängt inläggen och gått över till skor med mindre däm