Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 21:44Jag vill väldigt gärna hitta det för att jag inte vill tro att hela löparskoindustrin är en komplett blåsning. Tyvärr verkar det mesta tyda på det.
Jag vill väldigt gärna hitta det för att jag inte vill tro att hela löparskoindustrin är en komplett blåsning. Tyvärr verkar det mesta tyda på det.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 23:04"Tips från bengeten
Två övningar som jag kör varje eller varannan dag är excentriska tåhävningar både vanliga för vaden och hällen plus en annan variant som tar insidan av vaden. Speciellt bra för de som får känningar av benhinnorna på insidan av benet oc
"Tips från bengeten
Två övningar som jag kör varje eller varannan dag är excentriska tåhävningar både vanliga för vaden och hällen plus en annan variant som tar insidan av vaden. Speciellt bra för de som får känningar av benhinnorna på insidan av benet oc
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 00:31Själv bytte jag skor .
Från stabila proneringspjuck till neutrala skor och mina benhinneproblem försvann i stort sett omgående.
Själv bytte jag skor .
Från stabila proneringspjuck till neutrala skor och mina benhinneproblem försvann i stort sett omgående.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 12:29Det här med kompressionskläder....bluff eller fungerar det?
BILD:http://s.wiggle.co.uk/images/2xu-UA1244b-both-med.jpg
Någon som har erfarenhet av liknade produkter i samband med upplevd benhinneinflamation?
Det här med kompressionskläder....bluff eller fungerar det?
BILD:http://s.wiggle.co.uk/images/2xu-UA1244b-both-med.jpg
Någon som har erfarenhet av liknade produkter i samband med upplevd benhinneinflamation?
Quote from ellen olsson on 4 August 2010, 12:30Mina högst personliga erfarenheter är att kompressionstights är bra för återhämtningen.
Mina högst personliga erfarenheter är att kompressionstights är bra för återhämtningen.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 12:31Fredrik....som då i sin tur gör att man blir snabbare återhämtad och därmed kan träna oftare och därmed minska risken för att få benhinneinflamation......?
Fredrik....som då i sin tur gör att man blir snabbare återhämtad och därmed kan träna oftare och därmed minska risken för att få benhinneinflamation......?
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 13:00Jag tror att man snabbt vill bli av med symptomen. Så snart man gjort det kan man börja med åtgärder som skall förhindra att man får samma skada igen.
Jag tror inte på att använda sådana skydd permanent, som ett sätt att inte få tillbaka symptomen. Då är
Jag tror att man snabbt vill bli av med symptomen. Så snart man gjort det kan man börja med åtgärder som skall förhindra att man får samma skada igen.
Jag tror inte på att använda sådana skydd permanent, som ett sätt att inte få tillbaka symptomen. Då är
Quote from ellen olsson on 4 August 2010, 13:53Jag har inte använt dem mot benhinneinflammation utan för att påskynda återhämtningen (i benen) mer allmänt.
Jag har inte använt dem mot benhinneinflammation utan för att påskynda återhämtningen (i benen) mer allmänt.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 14:02När jag hade ont i mina benhinnor la jag i ilägg i hålfoten. Sen dess har jag aldrig haft ont igen! Enkel åtgärd!
När jag hade ont i mina benhinnor la jag i ilägg i hålfoten. Sen dess har jag aldrig haft ont igen! Enkel åtgärd!
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 14:26Jag hade jätteproblem med mina benhinnor när jag började löpa för ett
par år sedan, detta berodde enbart på mitt val av skor, jag överpronerar ganska mycket (visste inte detta från början) och hittade till slut en sko för "överpronerare". Sedan dess har
Jag hade jätteproblem med mina benhinnor när jag började löpa för ett
par år sedan, detta berodde enbart på mitt val av skor, jag överpronerar ganska mycket (visste inte detta från början) och hittade till slut en sko för "överpronerare". Sedan dess har