Quote from Guest on 16 March 2008, 14:57Vad har ni för tempo när ni joggar/springer? Är nyfiken på om jag joggar förhållandevis långsamt eller håller ett ganska normalt tempo...
Vad har ni för tempo när ni joggar/springer? Är nyfiken på om jag joggar förhållandevis långsamt eller håller ett ganska normalt tempo...
Quote from Elias Engqvist on 16 March 2008, 15:07Det beror helt på situationen. Men jag gissar att du menar nåt slags må-bra-tempo som man kan hålla nästan hur länge som helst. För mig är det runt 6min/km...
Det beror helt på situationen. Men jag gissar att du menar nåt slags må-bra-tempo som man kan hålla nästan hur länge som helst. För mig är det runt 6min/km...
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 15:09Joggning är väl omkring 5.00-tempo för min del... kanske strax över d.v.s långsammare!
Om jag skall förmå mig att kalla det löpning vill jag nog helst ner under 5 min/km
Joggning är väl omkring 5.00-tempo för min del... kanske strax över d.v.s långsammare!
Om jag skall förmå mig att kalla det löpning vill jag nog helst ner under 5 min/km
Quote from Jonny Persson on 16 March 2008, 15:12Må-bra-tempo var en bra beskrivning Christer. 🙂 Mitt må-bra-tempo brukar ligga på ca 4.35-5.00/km beroende på hur terrängen ser ut och det är i det tempot som merparten av träningen bedrivs. När jag trycker på så går det ca 1 min/km snabbare än så.
Må-bra-tempo var en bra beskrivning Christer. 🙂 Mitt må-bra-tempo brukar ligga på ca 4.35-5.00/km beroende på hur terrängen ser ut och det är i det tempot som merparten av träningen bedrivs. När jag trycker på så går det ca 1 min/km snabbare än så.
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 15:37Runt 7 min/km ligger jag på på löpband med 1% lutning (tyvärr inte sprungit ute än). Är grymt otränad vad gäller springeriet och lär nog förbli så :D.
Runt 7 min/km ligger jag på på löpband med 1% lutning (tyvärr inte sprungit ute än). Är grymt otränad vad gäller springeriet och lär nog förbli så :D.
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 15:40Jag känner mig komfortabel vid 5:35-5:50 beroende på dagsform och andra förutsättningar. Tror att tävlingsfarten på milen ligger runt 5:00 idag så det skiljer alltså 35-50 sek/km...
Konstigt nog blir jag tröttare om jag joggar ännu långsammare (upp mot 6
Jag känner mig komfortabel vid 5:35-5:50 beroende på dagsform och andra förutsättningar. Tror att tävlingsfarten på milen ligger runt 5:00 idag så det skiljer alltså 35-50 sek/km...
Konstigt nog blir jag tröttare om jag joggar ännu långsammare (upp mot 6
Quote from Christer Heinbäck on 16 March 2008, 15:44Peter, jag känner samma sak. Springer jag för sakta så blir det jobbigare. Känns som det går för fort för att gå men för sakta för att springa. Då blir det ingen rytm i det hela.
För mig ligger bekvämlighetstempot runt 5:30. Då känns det som om jag kan m
Peter, jag känner samma sak. Springer jag för sakta så blir det jobbigare. Känns som det går för fort för att gå men för sakta för att springa. Då blir det ingen rytm i det hela.
För mig ligger bekvämlighetstempot runt 5:30. Då känns det som om jag kan m
Quote from Lotta Lindström on 16 March 2008, 16:04Har precis börjat springa och håller mig kring 8.30min/km vilket känns helt lagom just nu.
Har precis börjat springa och håller mig kring 8.30min/km vilket känns helt lagom just nu.
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 16:18Runt 5:30-tempo är även mitt "komforttempo", dvs det tempo då det känns som minst jobbigt att springa. Både fortare (naturligtvis), men även långsammare är jobbigare än att ligga i det tempot.
Runt 5:30-tempo är även mitt "komforttempo", dvs det tempo då det känns som minst jobbigt att springa. Både fortare (naturligtvis), men även långsammare är jobbigare än att ligga i det tempot.
Quote from Funbeat user on 16 March 2008, 16:31Hej Fny, mitt lugn-joggatempo vid t.ex. uppvärmning ligger runt 6:30, men kan gå ända upp till 7:00 vid långpass och så. Har dock märkt att det blivit snabbare med tiden, och numera kan jag åtminstone vid flacka pass känna att det inte finns någon vinst a
Hej Fny, mitt lugn-joggatempo vid t.ex. uppvärmning ligger runt 6:30, men kan gå ända upp till 7:00 vid långpass och så. Har dock märkt att det blivit snabbare med tiden, och numera kan jag åtminstone vid flacka pass känna att det inte finns någon vinst a